ברוכים הבאים לבלוג שלנו

מקווים שיהיה לכם מעניין

שיווק דיגיטלי – כיצד אנחנו מכינים את הקרקע

לא פעם כשאנחנו נכנסים לאתר אינטרנט או לרשת חברתית ואנחנו רואים פרסום מסוים, אנחנו תוהים כיצד החברה שמפרסמת במקום, יודעת היכן להציב את הפרסום, יודעת מה לפרסם, ולא פעם כשאנחנו רואים שמדובר בפרסום אשר פונה אלינו באופן ספציפי, אנחנו תוהים כיצד החברה יודעת שזה בדיוק מה שאנחנו חיפשנו או מחפשים. ברוכים הבאים לעולם של digital marketing. השיווק של המאה העשרים ואחת. אם בעבר עולם הפרסום התבסס בעיקר בתקשורת הכתובה, קרי עיתונות ושלטי חוצות, ולאחר מכן בטלוויזיה וברדיו, הרי שכיום הכיוון הוא האינטרנט. זה יכול להיות דרך פרסום באתרים, מנועי חיפוש, פרסום ממומן בגוגל, פרסום ברשתות חברתיות, אפליקציות ועוד. אגב, העובדה שהיום כל אחד מחזיק באמתחתו מכשיר סלולר חכם, דרכו הוא עושה מגוון רחב של שימושים, הופך כל אחד מאיתנו למטרה עבור מפרסמים בשיווק דיגיטלי. digital marketing, מיועד לכל חברה ולכל בעל מקצוע שרוצה להגיע לכמה שיותר אנשים. אך לשם כך צריך להכין את הקרקע, במילים אחרות צריך לעשות מחקר מותאם על מנת שיהיה ניתן להגיע ספציפית לאותם גולשים אשר הפרסום יכול לשרת אותם, או יותר נכון לומר, לאותם גולשים שהפרסום והשיווק ידבר אליהם. זה המהות למעשה של digital marketing. זה המהות וזה היתרון העצום שיש לשיווק כזה על פני שיווק בפלטפורמות אחרות. הרי כשאנחנו מפרסמים מודעה בעיתון, לא משנה אם זה עיתון ארצי או אחר, אנחנו לא יודעים בדיוק למי אנחנו פונים. אנחנו יכולים באופן כללי, למקד את הפרסום במדורים מסוימים בעיתון, במוספים ספציפיים או במגזינים ייעודיים. יש בכך שתי בעיות, הראשונה היא, זה עדיין לא ממוקד לגמרי, השנייה, יש ירידה עצומה במספר האנשים שקוראים עיתונות כתובה, בין אם עיתונות ארצית או מגזינים. לעומת זאת באמצעות שיווק דיגיטלי, אם אנחנו עושים מחקר נכון, אנחנו יכולים להגיע באופן ספציפי לגולשים...

כמה שיטות חשובות להצלחת כל עסק

הרבה עסקים קטנים קיימים היום בישראל. אנשים שרוצים להיכנס אל עולם העסקים חוששים לקפוץ אל הים הגדול והסוער של שוק העסקים והם מנסים ללכת ב'קטן'. זה אומר גם מבחינת המיסים אותם יהיה עליהם לשלם,כאשר מדובר בעסק קטן הם עדיין לא יהיו מחויבים במס, דבר שגורם לכך שהם פחות נבהלים ונרתעים מפתיחה של העסק העצמאי. השאיפה בדרך כלל היא להתקדם ולפרוץ הלאה ולהגיע לבסוף לעסק מרשים, גדול ופורח. גם עסק קטן זקוק למיתוג נכון על מנת להצליח. מיתוג עסק קטן זהו תחום דומה מאוד למיתוג של העסק הגדול. ללא מיתוג נכון, קשה מאוד להגיע להצלחה בתחום כלשהו כיום, בגלל הריבוי הענק שיש היום בכל התחום העסקי כאשר לכל תחום או נושא יש לנו עשרות ומאות מציעי שירות. המטרה במיתוג של העסק הוא ליצור את המיתוג הייחודי שיגרום לעסק לבלוט על פני כל המתחרים ולגרום לכך שהלקוחות הפוטנציאליים יזהו בעסק משהו ייחודי שלא קיים בשום מקום אחר. מיתוג עסק קטן – מה זה אומר? המיתוג הוא לא רק הלוגו או הפרסומת המושכת. מדובר במשהו שהוא הרבה יותר מזה. כאשר אנחנו רוצים למתג עסק עלינו למפות אותו ולגרום לו להיות ייחודי ומושך וכך הוא יהיה עסק רווחי ומשתלם. כי מותג תמיד מצליח למכור יותר וגם להרוויח יותר גם כאשר מדובר בדיוק באותו המוצר בבית עסק אחר שלא טרח ליצור מהעסק שלו מותג נבחר ונוצץ. איך עושים זאת? ראשית יש לערוך רשימה המרכיבה את כל מה שהעסק עושה ומול מי הוא עומד. זה כולל – מהותו של העסק. הערך של העסק. התרומה שלו ללקוח. הייחודיות של המוצר. המטרות של המוצר. קהל היעד של המוצר. החסמים והקשיים של הלקוח מול רכישה של המוצר. הרבה עסקים פועלים היום במצב של 'התנהלות'. כלומר שורדים את ההווה...

בניית אתרים – האם זה עדיין רלוונטי

אחת השאלות שנשאלות לא פעם, בקרב בעלי מקצוע ועסקים, האם עדיין רלוונטי לבנות אתר אינטרנט, האם באמת יש עדיין צורך באתר בסגנון של פעם. לכאורה שאלה מוזרה, הרי מרבית הזמן אנשים גולשים באינטרנט, זה מקור המידע העיקרי שלהם ולא נראה שיהיה לו תחליף בקרוב, חוץ מזה, לא מדובר במוצר עתיק וישן כמו עיתון אלא במוצר שעדיין לא חגג שלושים שנה, אז למה כל כך מהר אפשר להרוג אותו? אנחנו יכולים לומר, שהתחום של בניית אתרים לא הולך למות בקרוב, להיפך, הוא עובר שינויים מרחיקי לכת אשר סביר להניח רק ירחיבו את העולם של האתרים ויהפכו אותם להרבה יותר נגישים, מעניינים ואיכותיים. אך בכל זאת, שאלה זו עולה מאחר ואנחנו יכולים לראות שאל מול אתרי אינטרנט, קם מתחרה צעיר ומעניין, עמוד פייסבוק שמו. עסקים רבים, ויתרו על האפשרות של הקמת אתר אינטרנט ובחרו לפתוח לעצמם עמוד עסקי בפייסבוק, דרכו הם מקדמים ומשווקים את עצמם. עמוד זה מאפשר להם לעדכן את הלקוחות שלהם בפוסטים מהירים, לעלות תמונות וסרטונים, לשמור על קשר עם הלקוחות, לפרסם את עצמם בפייסבוק לקהל לגיטימי והכי חשוב, כל זה עולה הרבה פחות מאשר הקמת אתר אינטרנט. זו הבעיה הגדולה של בניית אתרים, זה עולה לא מעט כסף. החל מעלויות התכנון והבנייה, וכלה בעלויות האחזקה. הרי כשמקימים אתר אינטרנט צריך לשלם עבור האחזקה שלו (עלויות אחסון), שלא נדבר על זה שהתפעול שלו הרבה יותר כבד ופחות נוח מאשר של עמוד פייסבוק. אז למה בכל זאת, משתלם לבנות אתר אינטרנט ואנשים עדיין עושים את זה. כיצד אתר אינטרנט יכול לעזור לנו הסיבה העיקרית לכך שבניית אתר אינטרנט עולה על עמוד עסקי בפייסבוק, היא ביכולת של האתר. נכון שעמוד עסקי בפייסבוק נותן לנו אפשרות לפרסם את עצמנו באופן מהיר ולהגיע...

איך להיות מקדם אתרים טוב יותר?

כל מי שנכנס לעולם השיווק באינטרנט ולעולם קידום האתרים בפרט יודע שהתחרות בתחום היא עצומה ועל מנת להצליח ולגבור על המתחרים חייבים לדעת איך להיות הכי מעודכנים ולעבוד בצורות לא שגרתיות. הנה מספר טיפים כיצד להיות מקדמי אתרים טובים יותר: לקרוא ולהתעדכן ברשת לא חסרים מדריכים ופוסטים הפונים למקדמי אתרים מתחילים כמנוסים ולמעשה יש עומס מידע שאנחנו לא תמיד יודעים כיצד להתמודד אתו. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא דווקא להשתמש בטכנולוגיה מוכרת שקצת נזנחה בשנים האחרונות : קוראי ה – RSS. היום כבר לא צריך להוריד קורא RSS למחשב ולהתחיל לחפש אותו כל פעם, אלא מספיק להירשם לשירותים כמו Feedly שמאפשרים לעקוב אחר מספר פידים במקביל, לסדר אותם לפי קטגוריות ולשתף אותם עם עמיתים לעבודה. כך תמיד תישארו מעודכנים ותוכלו לנצל את הזמן בצורה טובה יותר על ידי כך שתקראו רק את הפוסטים הכי רלוונטיים בעבורכם. חשוב לזכור: המטרה לא רק לקרוא אלא גם ליישם כמובן. מי כמונו יודעים, שתיאוריה בתחום הזה לא שווה הרבה בלי ניסוי בשטח. ליצור לעצמכם את מגרש המשחקים הפרטי שלכם קידום אתרים מבוסס לא מעט על ניסוי וטעייה, אבל כאשר אנחנו מקדמים את האתרים של הלקוחות שלנו או אפילו את האתר של העסק, אנחנו פוחדים לנסות דברים חדשים על מנת שלא לפגוע בדירוגים או באחוז ההמרות של האתר (שיהיה ברור שאנחנו לא מדברים כאן על קידום אתרים שחור, אלא בעיקר על שינויים ברמת האתר – On Page). לכן, זה רעיון טוב לבנות אתר עליו נוכל להתנסות כדי לבדוק רעיונות חדשים. אם נדאג לתוכן מספיק איכותי, נוכל גם לקשר מהאתר לאתרים אחרים שלנו או להשתמש בו לצורך החלפת מאמרים, כך שהעבודה שלנו תשתלם בסופו של דבר. גלו את נקודות התורפה שלכם מקדמי אתרים מסוימים...

קורס קידום אתרים באינטרנט ויזמות

מאז פרץ האינטרנט לכל בית בישראל ובעולם כולו השתנו החיים שלנו באופן משמעותי. החל עידן המכונה "עידן המידע" ובו מידע רב נגיש לנו וכל זאת – בלחיצת כפתור. עם הזמן, נכנסה גוגל לתודעה שלנו ועד מהרה הפכה לשם נרדף לאינטרנט. השפעתה של חברת גוגל על החיים שלנו כל כך גדולה עד שהיום יש מקצועות ודיסציפלינות שמתרכזים סביב מנוע החיפוש גוגל, ובראשם קידום אתרים באינטרנט. מה הוא קידום אתרים ואיך לומדים SEO? קידום אתרים זוהי דיסציפלינה בפני עצמה ותכליתה למצב אתרי אינטרנט בתוצאות הראשונות במנוע החיפוש גוגל כאשר גולשים מחפשים ביטויים מסויימים. מדובר בסט של כלים ושיטות לקידום אתרי אינטרנט לראש תוצאות החיפוש, והדרך הטובה ביותר לרכוש את הידע הרחב הזה ולהתמקצע היא באמצעות קורס קידום אתרים באינטרנט או קורס SEO – שניהם שמות לאותם לימודים. קורס קידום אתרים באינטרנט יאפשר לתלמידים לרכוש ידע נרחב באופן שבו מנועי חיפוש פועלים. קורס קידום אתרים באינטרנט של מכללת Best-SEO – המכללה ללימודי קידום אתרים, יעניק לתלמידים את הידע הנחוץ לקידום אתרי אינטרנט לדפים הראשונים ואף למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש וזה מקצוע לכל דבר ועניין. קידום אתרים ויזמות אם אתם נמנים על הקבוצה באוכלוסיה שרואה בעצמה יזמית אז קורס קידום אתרים באינטרנט הוא כל מה שנדרש כדי להתחיל את הקריירה שלכם. במהלך קורס קידום אתרים לומדים לא רק את החומר המעשי והתאורטי, כי אם גם לומדים שניתן לפתוח מיזם עצמאי ולהתחיל קריירה מצליחה מיד בתום הלימודים. יש קשר הדוק בין קידום אתרים לבין יזמות, מהסיבה הפשוטה שמרגע שמסיימים קורס קידום אתרי אינטרנט ניתן להתחיל בעסק עצמאי. שכן קורס קידום אתרים מקצועי יצייד אתכם בכל מה שצריך כדי להתחיל עסק הן מבחינת העבודה עצמה והן מבחינת פתיחת עסק. מקדמי אתרים רבים שהשלימו בהצלחה קורס...

יתרונות סרטי תדמית לעסקים קטנים

אתם מנהלים עסק קטן וחושבים איך תוכלו להגדיל אותו ולגרום לכך שעוד ועוד אנשים יכירו אותו? אם כך, כדאי שתדעו שאתם לא לבד. יש הרבה בעלי עסקים קטנים שהיו רוצים לגדול ולהצליח, אך האמת היא שבעידן המודרני והתחרותי שבו אנחנו חיים זה לא כל כך פשוט. מעבר לכך שתוכלו להקים אתר אינטרנט ואף לדאוג לנוכחות אינטרנטית משמעותית, כדאי יהיה גם לעשות הכול כדי שהאתר שלכם ייראה טוב. העניין הוא פשוט: ככל שהעסק שלכם ייראה רציני ומקצועי יותר כך הרושם שתיצרו יהיה טוב יותר, מה שאומר שיהיו עוד אנשים שיפנו לקבל מכם שירות. לכן אנחנו מציעים לכם חשוב, בין היתר, על האפשרות של הפק סרטי תדמית לעסק, כי סרטים כאלה יכולים לגרום לכם להיראות נהדר. אנשים שרוצים לקבל שירות מעסק בתחום מסוים רוצים לקבל כמה שיותר מידע אודות העסק שממנו הם רוצים לקבל שירות ואין כמו סרט תדמית כדי להעביר את האינפורמציה החשובה. איך להפיק את סרט התדמית שלכם אם חשבתם לרגע שאתם יכולים להשתמש ככה סתם בטלפון הנייד שלכם כדי להפיק את סרט התדמית שבו אתם עושים שימוש, כדאי שתדעו שזה לא מומלץ. אומנם זה בהחלט נכון שהטלפונים הניידים של ימינו משכוללים ביותר וכי ניתן להפיק בעזרתם סרטי וידאו ועוד, אך בסופו של דבר רואים את ההבדל בין עבודה חובבנית ובין עבודה מקצועית. אתם יכולים להיות בטוחים שכל הלקוחות שלכם, וכל הלקוחות הפוטנציאלים, יוכלו לזהות מייד האם סרט התדמית שלכם נעשה על ידי המומחים בתחום או לא. כיוון שכל המטרה כאן היא ליצור רושם טוב, הרי שאין מקום להתפשר על פחות מהטוב ביותר ולכן בהחלט כדאי יהיה לפנות אל המומחים ולהזמין מהם שירות מקצועי. כמה צריך לעלות לכם סרט התדמית? חשבתם לרגע שהעלויות של סרטי תדמית חייבות להיות גבוהות?...

כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים בסוף שנת 2016

שנת 2016 מתקרבת לסופה, ובמידה רבה מאוד זו הייתה השנה המשמעותית בתחום קידום האתרים מאז שהחל תחום קידום האתרים לקבל פוקוס גדול יותר ויותר בעולם השיווק המודרני, בדגש כמובן על כל מה שנוגע לשיווק אינטרנטי, נדמה כאילו בכל שנה מדובר בשוק גדול יותר שהולך ונהיה משמעותי יותר עבור הצרכן התמים, שאולי לא יודע עד כמה הוא חשוף לקידום אינטנסיבי מצד חברות שונות בתחומים שונים. עם זאת, נראה שהשנה הזאת הגענו לשיא, ואפשר באמת להגיד שעסק שלא מקדם את עצמו ואת האתר שלו בגוגל בסוף שנת 2016 – משאיר את עצמו שנות אור מאחור במגרש המשחקים החשוב ביותר של השיווק המודרני. עם זאת, אנחנו כאן בכדי בכל זאת לתת לכם את הרקע הנחוץ ואת הידע שאולי חסר לכם בתחום קידום האתרים, בכדי לסייע לכם אולי לעשות בעצמכם את הקפיצה הנחוצה הזאת קדימה בתחום קידום האתרים. כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום אתרים אפקטיבי ומוכוון שוק נכון לימים אלה עליית הרשתות החברתיות – אי אפשר להגיד בדיוק שרשתות חברתיות הן עסק חדש, אבל אפשר בהחלט להגיד שבשנה האחרונה שיווק וקידום דרך רשתות חברתיות הפך למשמעותי יותר ויותר, ובמקרים רבים עמודי הפייסבוק או האינסטגרם של עסקים הפכו למשמעותיים עוד יותר מאתר האינטרנט שלהם. פלטפורמות הסושיאל מאפשרות לצרכן לקבל גישה שבעבר לא הייתה לו היישר לקרביים של העסק – לשלוח הודעה פרטית, לפרסם משהו על הלוח, לתת ביקורת מפרגנת או לא מפרגנת שתהיה גלויה לכל עין – והכל דרך טלפון קטן אחד. משום כך, ברור כי כיום הקידום הקלאסי לא יכול להשלים את משימתו בלי השקעה איכותית ברשתות חברתיות, שצריכה להיות גם מוכוונת קהל יעד, גילאים, מגזר ומגדר (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וסנאפצ'אט לא פונים לאותו הקהל). השילוב בין אורגני לממומן – בעבר,...

בניית אתרים המשדרים אמינות בחמישה שלבים

השקעתם זמן וכסף לצורך בניית אתרים ולאחר מכן באופן דומה בקידום אתרים, המוביל  לתנועה מרשימה של גולשים. אך בשלב מסוים אותה תנועה פוחתת במקרה הטוב, והופכת כמעט לאפסית במקרה הרע. זהו סימן מובהק הדורש בחינה מחודשת לנסיבות הצניחה.  כמובן שיכולות להיות סיבות רבות לכך, אך במאמר זה אתייחס רק לגורם "אמינות האתרים" כגורם מכריע בשימור הגולשים באתר. חזות אמינה של אתר משמעותית לגולשים באתרים בכלל ובאתרים מסחריים בפרט. יש לזכור שהגולשים אינם באים במגע עם נציגי החברה, ומה שעומד לנגד עיניהם הוא האתר המסחרי בלבד. לכן סביר להניח שגולשים הנכנסים לאתר המשדר סממנים של הונאה יעזבו אותו במהרה ולצמיתות. איך ליצור מצג אמין באתרים מסחריים? כתובת דומיין אחד הדברים שבעלי עסקים ממעטים בחשיבותו הוא כתובת הדומיין של האתר. התפיסה מאחורי אותה חשיבה היא שאין משמעות למילים המופיעות לאחר ה www. המפורסם. רובנו נעזרים במנוע חיפוש ולרוב לא נדרשים להקליד את כתובת האתר. אך יש להבין שאתר המוכר לדוגמא ספרים כאשר בכתובת הדומיין שלו מופיעה המילה book יגדיל את החזות האמינה של האתר. ההתאמה בין השניים משדרת מסר אחיד וחד משמעי. אחסון האתר הודעת רשת המבשרת על אתר שאינו קיים מעוררת באופן טבעי בהלה אצל הלקוחות. הדבר דומה לאדם שקנה בחנות מוצר ולמחרת מגלה שהחנות נעלמה. אז איך מונעים את הקטסטרופה? וודאו שחברת בניית אתרים ששכרתם עובדת עם חברת אחסון אמינה הדואגת לטפל ביעילות ובמהירות בתקלות כגון נפילת אתרים. אם אתה לא שם- אתה לא קיים הנוכחות של שם העסק ברשת מהווה אמנם מרכיב מרכזי בתורת קידום אתרים, אך בנוסף תורמת לאמינותו של האתר (וכמובן של העסק העומד מאחוריו). תפוצה רחבה ברשת משמשת הוכחה מוצקה לצרכן שהעסק קיים. עיצוב מקצועי של האתר בתהליך בניית אתרים  כדאי לקבל החלטות עיצוביות מנקודת...

בניית אתרים לעסק המתחיל

בימינו, אף עסק לא יכול להימנע מבניית אתר עסקי. על הסיבות לכך ועל מה שצריך לדעת לקראת בניית אתרים עסקיים תוכלו לקרוא במאמר זה. העידן החדש העידן הטכנולוגי בו אנו חיים, משאיר אותנו ללא זמן פנוי לקניות ובטח לא לעריכת סקר שוק לפני רכישה. היות שכך, מרביתנו עורכים את הרכישות שלנו, בין אם הן יומיומיות ובין אם הן רכישות מיוחדות וחד פעמיות. הפתרון המהיר הוא ביצוע הפעולות האלו באמצעות רשת האינטרנט. החשיבות של בניית אתרים עסקיים היות שמרבית הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יחפשו את המוצר או השירות שאתם מציעים דרך רשת האינטרנט, אם לא יהיה לעסק שלכם אתר, אנשים רבים עלולים כלל לא לדעת שהעסק שלכם קיים! רשת האינטרנט של היום דומה מאוד לרחוב הראשי של פעם: אם אין לכם חנות ברחוב הראשי, זה כאילו אין לכם עסק כלל. סוג האתר בניית אתרים  לעסקים יכולה להתבצע במגוון שפות תכנות וגם האתרים עצמם יכולים להיות מסוגים שונים. לדוגמה, ניתן לבנות אתר תדמיתי, שייתן את המידע הבסיסי הנחות ללקוח הפוטנציאלי וניתן לבנות אתר פורטל, שייתן מידע כולל לגבי העסק ולגבי כל מה שקשור לנושא שלו. כמובן, בהתאם לאופי העסק ולזמן שיש לבעל האתר להשקיע באתר שלו, ניתן לבחור את הסוג הרצוי. סוג נפוץ נוסף של אתרים הוא החנויות האינטרנטיות. החנויות האינטרנטיות מחליפות לאטן את החנויות הפיסיות שכולנו מכירים. אחד היתרונות הברורים של חנויות אינטרנטיות הוא היעדר הצורך בתשלומי שכירות, ארנונה וכל המתלווה לשכירת חנות פיסית. יתרון נוסף הוא, היכולת להגיע לקהל יעד גדול יותר, שאיננו תלוי במיקום גיאוגרפי. על אתר רספונסיבי, כבר שמעתם? בניית אתרים רספונסיביים הפכה בשנים האחרונות להכרחית כמעט כמו בניית אתרים רגילים. אתר רספונסיבי הוא אתר, שהותאם לגדלי מסכים שונים. אם עד לפני מספר שנים הגלישה באינטרנט נעשתה רק...

קידום אתרים לבד או חברת קידום אתרים?

מי שמבין דבר או שניים בשיווק באינטרנט, יודע שחוד החנית של שיווק אינטרנטי הוא קידום אתרים – ובמיוחד היום, כאשר הסמארטפונים הפכו את השימוש באינטרנט לזמין ונגיש מכל מקום ובכל שעה. למעשה, השימוש באינרנט ממכשירים ניידים נפוץ היום יותר מהשימוש בדסקטופ. האינטרנט הפך למרכז חיינו – הוא המדיה השלטת בימנו, שחולשת על כל הזירות: תרבות, לימודים, מידע, וגם על זירת הסחר והרכש. לכן, עסק שאין לו אתר אינטרנט – הוא עסק שלא קיים במרחב החשוב ביותר, המרחב הוירטואלי. אתר אינטנרט שאינו מקודם בגוגל – הוא אתר אינטרנט עם הרבה פחות סיכויים "להגיע" ללקוחות פוטנציאלים, מאחר והאינטרנט, ובפרט גוגל, הוא המקום הראשון אליו פונים אנשים במטרה לחפש מוצר\שירות מסוים. אז קידום אתרים הכרחי עבור כל עסק באינטרנט שמעוניין להגיע לקהל היעד שלו לפניי המתחרים. אבל מה כדאי יותר: לקדם את האתר לבד, בכוחות עצמכם, או להשתמש בשירותיה של חברת קידום אתרים? מה זה בעצם קידום אתרים? ראשית חשוב להבין מה זה בכלל קידום אתרים וכיצד הוא פועל. קידום אתרים מתחלק ל-2 חלקים עיקריים: קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן (SEM). באופן כוללני, קידום אתרים במנועי החיפוש (SEARCH ENGINE OPTIMISATION)  הוא מכלול של פעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי האתר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש ובראשם גוגל, ענקית מנועי החיפוש. מאיפה הכל התחיל? הכל התחיל באלגוריתם בשם PageRank, שנכתב על ידי לארי פייג' (שעל שמו הוא נקרא) וסרגיי ברין, במסגרת מחקר שערכו השניים באוניברסיטת סטנפורד. בשנת 1998 הציגו השניים אבטיפוס למנוע החיפוש. פייג' ראנק הוא אלגוריתם שמדרג דפי אינטרנט לפי קישורי היפרטקסט, ובכך עוזר למנוע החיפוש "להחליט" כיצד לדרג כל אתר והיכן למקם אותו בתוצאות החיפוש. כיצד פועלת שיטת הדירוג PageRank? ה-Crawler (זחלן הרשת) סורק את כל דפי האינטרנט שקיימים, ומייצר מבנה היררכי...

הדגשים החשובים בבניית אתר לצורך קידום בגוגל

קידום אתר בגוגל הוא הדרך הנכונה למשוך אליו כמה שיותר גולשים ובעיקר לקוחות פוטנציאליים, שיכולים להתעניין במוצר או בשירות, המוצעים באתר. קידום בגוגל אפשרי תודות לכלים הרבים הקיימים כיום, כלים ההופכים את הקידום ליעיל ונכון הרבה יותר וכן כזה המותאם נקודתית לצרכיו של האתר ולמטרות שלשמן הוא קיים. כיצד מקדמים אתר בגוגל ומה חשוב לקחת בחשבון כשעושים זאת? הנה כמה דגשים שיעזרו בכך: אופטימיזציה היא מילת המפתח כדי לקדם את האתר בצורה הטובה ביותר ולשפר את מיקומו בגוגל, יש לבצע אופטימיזציה לאתר. מדובר בתהליך המצריך לא מעט סבלנות ובעיקר השקעה רבה. הוא מוצע כיום על ידי חברות, המתמחות בקידום אתרים ונעשה בפועל על ידי מקדמי אתרים מקצועיים. תהליך האופטימיזציה כולל הטמעה של מילות מפתח באתר, ביטויים הקשורים לתחום שבו מתמקד האתר עצמו ולוקחים חלק בלתי נפרד בתוכן הקיים. כך, כשגולש יחפש בגוגל תחום מסוים באמצעות מילות המפתח כלשהן, יגלה, בין שאר התוצאות, גם את האתר עצמו, שבו מופיעות המילים שחיפש. תוכן איכותי כדי לקדם אתר בצורה הטובה ביותר מומלץ לשלב בו תכנים ברמה ובאיכות גבוהה. תוכן איכותי מושך אל האתר גולשים רבים וגם נתפס על ידי גוגל כבעל חשיבות רבה. אתר שמציג לגולשים בו עמודים עם תוכן איכותי שרלוונטי להם וכן גם כזה המשמש כערך מוסף ייהנה מדירוג גבוה הרבה יותר מאתרים אחרים. לכן, מומלץ להשקיע בתכנים, לשים דגש על איכות ולא רק על מילות המפתח, להקפיד על כתיבה נכונה בהתאם לכל הכללים ובד בבד, מתייחסת לנושאים הקשורים אל האתר. הוספת תמונות גם לתמונות באתר יש תפקיד חשוב וגם הן יכולות לעזור בקידומו של האתר בגוגל ולכן, מומלץ לשלב באתר, שאותו מעוניינים לקדם ולחשוף לכמה שיותר גולשים, גם תמונות שונות. חשוב כמובן שהתמונות תהיינה רלוונטיות לנושא האתר וגם תמשוכנה...

תרגום אתרים – למה זה חשוב?

אחד מהקריטריונים הרבים שהופכים את האתר שלכם לאתר משגשג מבחינת מנועי החיפוש הוא התרגום שלו. אתרים מתורגמים הם אתרים נגישים יותר, והנגישות הגבוהה לגולש הממוצע נחשבת כקריטריון בעדיפות גבוהה במנועי החיפוש, והראשון מביניהם הוא גוגל, המנוע אשר מכתיב את כיוון התנועה של האינטרנט כיום. אם אתם רוצים שהאתר שלכם יקבל את מלוא הנקודות בחברת הענק גוגל ובמתחרים שלהם, הרי שתרגום אתרים מלא לאתר שלכם הוא חיוני, בייחוד, אך לא רק, אם האתרים המתחרים תורגמו והציבו רף גבוה מכם בתחרות על המקום הראשון במנוע החיפוש, וכמובן, בעיני הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים שלכם. תרגום אתרים בשביל הלקוח בסופו של דבר, גוגל ושאר מנועי החיפוש מנסים לייצר רלוונטיות בכדי לשמור על חשיבותם בעיני ציבור הגולשים בכדי להמשיך ולשלוט בשוק. כלומר – גוגל ואתם אמורים לראות דברים באותו המבט – לקוח מרוצה הוא לקוח שחוזר, ומכאן שיש לדאוג שהלקוחות שלכם יהיו מרוצים. תרגום אתרים לא נעשה רק בשביל גוגל, כמובן, ולא רק בשביל לצאת ידי חובה מול לקוחות המדברים שפות זרות. הרעיון הוא להעניק שירות מלא ואיכותי לכל גולש, דרך נגישות מלאה ונוחות שימוש אופטימאלית. בעלי אתרים רבים בוחרים לתרגם רק תרגום חלקי של אתר האינטרנט שלהם, מה שהם רואים לנכון, אך תרגום זה, שאולי נחשב יותר טוב מכלום, הוא לא התרגום האופטימאלי לגולש המחפש חברה אמינה שאפשר לרכוש ממנה גם ללא שפת האם המקורית, ולכן יש לבצע תרגום מלא ומדויק עד תום לאתרים שלכם. תרגום כמעשה אומנות באינטרנט תרגום אתרים הוא אכן אומנות, ומעבר לתרגום טכני, הדורש לעיתים יותר ידע טכני נרחב מאשר יכולות התאמה לשפה (וגם על זה יש המתווכחים), הרי שתרגום של אתרים הוא תרגום הדורש התאמה תרבותית, ובעצם שכתוב ההולם את רוח התקופה והתרבות אליה מכוון התרגום. מוצר המשווק בדרך...

מדוע חשוב שבוני אתרים ומקדמים יעבדו בתיאום

אם אתם יודעים מראש שאת רוב הלקוחות שלכם אתם מתכננים להשיג דרך קידום אורגני בגוגל, חשוב מאוד לוודא שינו תיאום בין בונה האתר שלכם ולבין המקדם. לכן, מיד לאחר שמצאתם חברה לבניית אתרים – חפשו מומחה קידום אתרים ותבקשו ממנו לעבוד ליצור קשר עם בונה האתר. ישנה עוד דרך לעשות זאת. לפנות למקדם אתרים שהוא גם בונה אתרים או להפך –  חברת בניית אתרים אשר יש לה ניסיון מוכח בקידום אתרים. התיאום בין שני המומחים חשוב בעקבות הסיבות הבאות. הימנעות מאתר בעייתי לקידום לא אחת קורה שלאחר בחירת מקדם אתרים  ויצירת קשר איתו, המקדם לא מסכים לקחת את הפרויקט על עצמו.  דבר כזה מתרחש לעיתים קרובות. למעשה זה קורה באופן יומיומי. זה קורה כאשר פונים למומחה אמין שמבין מיד שאו שאי אפשר לקדם את האתר או שיהיה מאוד קשה ומסובך לעשות זאת ובמילים אחרות –  לא משתלם.  זה  נכון לגבי אתר שאין לו מערכת ניהול. כלומר אתר html פשוט שאת הכל צריך לעדכן בו דרך הקוד. זה יכול להיות גם  אתר של חברת בניית אתרים מסוימת שלא נסרק טוב בגוגל. לרוב האתרים האלה מראש לא נועדו לקידום אלא לשימוש כאתרי תדמית בלבד או דפי נחיתה לקידום ממומן. במצבים כאלה המקדם ימליץ לכם לבנות אתר חדש. כך תמנעו ממצב שבו אתם משלמים אלפי שקלים על בניית אתר שאי אפשר לקדם אותו. לחסוך כסף וזמן על התאמה לקידום אחד השלבים הראשונים בעבודת הקידום היא בדיקת האתר והגשת דו"ח אופטימיזציה לבעליו. בדו"ח  המקדם מציין מהן בעיות באתר ומי אמור לתקן אותן. בחלק מהמקרים מדובר בכמה הערות קטנות. במקרים אחרים מדובר במגילה אינסופית של בעיות המזיקות גם לקידום האתר וגם לחוויית המשתמש ולכן יש לטפל בהן בדחיפות. בעיות כאלה עלולות להיות לא רק...

פרסום בגוגל – האם עדיין משתלם להשקיע בגוגל

יש לא מעט אנשים ששואלים את עצמם, האם גם היום משתלם להשקיע במערכת פרסום בגוגל. בתחילת שנות האלפיים התשובה היתה ברורה, לא היה ספק בכלל שמערכת הפרסום של גוגל היא ההווה והעתיד. עסקים השקיעו חלק ניכר מהתקציב שלהם בגוגל על חשבון מדיות אחרות. כיום עולות לא מעט תהיות לגבי זה. חשוב לומר כבר בהתחלה, הכוח של גוגל לא ירד. בשנת 2014 הפרסום בגוגל באמצעות מילות חיפוש היה שווה ערך לפרסום בטלוויזיה, במהלך השנים היא צברה נתח שוק של ארבעים וחמישים אחוז ולעיתים אף יותר, אין כיום גורם שיכול לאיים עליה באמת, אך יש גורמים שמתחילים לערער אותה ויש תהיות לא מעטות האם פרסום בגוגל באמת עדיין הכרחי ומשתלם. צריך לזכור לגוגל יש מספיק מערכות פרסום, פרסום במנוע החיפוש שלה, כשלאחרונה הודיעה גוגל על הסרת תוצאות הפרסום הממומן בצידו השמאלי של המנוע, אך עדיין יש פרסומות ממומנות בחלק העליון והתחתון של העמוד (מן הסתם מחירם יעלה כעת בהיעדר פרסום בצידו השמאלי של מנוע החיפוש). בנוסף יש לגוגל מערכת פרסום באתרים שמחזיקים מערכות אדסנס. אז האם פרסום בגוגל עדיין משתלם? בשביל לבדוק את זה, צריך לבחון את האתרים שנאבקים בגוגל. למשל פייסבוק. כיום הרשת החברתית נחשבת לאחד האתרים הבולטים ביותר בעולם, היא מדורגת בין המקומות הראשון לשלישי בעולם מבחינת כמות הגולשים וזמן הגלישה. לפייסבוק מערכת פרסום משלה אשר שמה לה למטרה להיאבק בגוגל. בנוסף יש את יוטיוב, שאומנם שייכת לגוגל אך מערכת הפרסום שלה אחרת, שם ניתן לפרסם לפני כל סרטון. גם כאן מדובר על אתר שיש לו עשרות מיליוני גולשים בעולם והוא נחשב לאתר השלישי בעולם מבחינת כמות גולשים וזמן גלישה. עליהם יש להוסיף אתרים מקומיים שמחזיקים מערכות פרסום משלהם, מדובר באתרים שמציעים פרסום בתוך הכתבות, לפני שכתבות עולות על...

בינה עסקית וקידום אתרים על הקשר בין השניים

אחד התחומים הבולטים בעולם האינטרנט מאז תחילת שנות האלפיים, הוא כידוע תחום קידום אתרים. למתבונן מהצד זה נראה כמו תחום שכל כולו שיווק ופרסום, כל מהותו של התחום של פרסום דיגיטלי בגוגל, מנועי חיפוש ורשתות חברתיות שונות, מתוך כוונה להביא את האתר עליו עובדים לחשיפה מקסימאלית בקרב ציבור הגולשים. אך התחום של קידום אתרים הוא לא רק יצירת מודעה בצורה נכונה, כתיבת מאמר מקצועי או קישור לאתר מסוים אלא הוא תחום אשר מורכב מלא מעט נתונים וסטטיסטיקות, הן אודות האתר, הרגלי הגלישה בו וכן אודות המתחרים. זו הסיבה שהרבה מאוד מקדמים עובדים עם מערכות מבוססת בינה עסקית על מנת שיוכלו להתמודד עם כל המידע שנפרש בפניהם בצורה טובה. בשביל לעזור למקדמי אתרים לעבוד עם מערכות בינה עסקית, נסביר מיד מה זו בינה עסקית, כיצד עוברות המערכות השונות שלה ולבסוף נסביר כיצד מתחבר הנושא של בינה עסקית עם קידום אתרים. מה זו בינה עסקית ולמה היא חשובה הרעיון של בינה עסקית הוא יחסית רעיון חדש, בוודאי באופן בו הוא מתנהל כיום. מאחר ואנחנו חיים בעידן בו כל ארגון מחזיק כמויות נתונים רבות, הרי שעליו לדעת כיצד להפיק ממנו מידע מועיל שיכול לעזור לו. לשם כך ייצרו מערכות של בינה עסקית אשר עוזרות לארגון לקחת את כל המידע שקיים בו, לעבד אותו בצורה נכונה, לדעת למדד אותו, ולאחר מכן לבצע בעזרתו חיזוי אנליטי. המידע שהארגון אוסף עוזר לו ליצור דוחות, מערכת התראות ואיתות שונים ומגוונים על פיהם הוא יכול לעבוד. בלעדי מערכת של בינה עסקית, הארגון יטבע בכל הנתונים ולא ידע מה לעשות איתו. מערכת בינה עסקית מאפשרת לו לקחת מתוך הנתונים רק את המידע ההכרחי ובצורה כזו להשתמש בהם בצורה חכמה. כיצד בינה עסקית משתלבת בקידום אתרים כל מקדם אתרים...

תרגום אתרים – הדרך הקלה למקסם את החשיפה

בתחילת שנות ה-90, כשרשת האינטרנט נפתחה לציבור הרחב, אף אחד לא שיער את הממדים שהרשת תגיע אליהם, וכמובן שלא שיערו כי כל עסק או חברה יזדקקו לאתר אינטרנט משלהם. אם אתם בעלים של אתר אינטרנט בעברית, אז חשוב שתדעו כי היום, יותר מתמיד, מומלץ שהאתר שלכם יהיה נגיש במספר גרסאות ושפות. עברית היא שפה יפה, אך יודעי השפה העברית הם יחסית מספר מצומצם של אנשים, ועל כן חשוב שהאתר שלכם יהיה מתורגם גם לאנגלית ולשפות נפוצות אחרות, מאחר וישנם אנשים שניתן לפנות אליהם רק אם פונים אליהם בשפת האם שלהם. תרגום אתר אינטרנט חייב להתאים לתרבותו ולשפתו של קהל היעד, מה שמחייב עשיית לוקליזציה, כלומר התאמה תרבותית ולשונית. תרגום של אתרים מסייע להגיע בקלות רבה יותר לקהלי יעד רחבים, ודרך כך למקסם את החשיפה של האתר לאנשים רבים יותר. אתרים מתורגמים יכולים לבוא לידי ביטוי באתרים שלמים, אך גם דפים בודדים יכולים להיות מתורגמים. תהליך של הוספת שפה לאתר אינטרנט הוא תהליך קל ומהיר, וכל שדרוש על מנת לעשות זאת במקצוענות וביעילות הוא להסתייע בשירותי תרגום אתרים מקצועי. תרגום אתרים בחברות וסוכנויות שירותי תרגום זוהי הדרך הנפוצה והטובה ביותר בה תוכלו לבחור כדי לתרגם את אתר האינטרנט שלכם. חברות תרגום אלו גם מתמצאות בתחומי האינטרנט השונים מה שמגדיל את הידע והניסיון של המתרגמים. ישנה אפשרות גם לבחור בעבודת תרגום שתעשה על ידי מתרגם עצמאי, ובכל מקרה חשוב כי החברה או המתרגם העצמאי שיעשו את עבודת התרגום יכירו את ארץ היעד על בוריה, את שפתה, את ההשפעות התרבותיות הקיימות בה, ושיבצעו תוך כדי תהליך התרגום גם תהליך של התאמה תרבותית ולשונית (לוקליזציה) לארץ היעד. בשל הביקוש ההולך והגובר של חברות המתרגמות אתרי אינטרנט בצורה איכותית ומקצועית, קמו חברות רבות בתחום...

לייקים לפייסבוק – הדרכים המהירות להשיג אותם

מה כל אחד מאיתנו רוצה? לייקים לפייסבוק. בואו נודה על האמת, כשאנחנו כותבים פוסט, מעלים תמונה או מציגים אירועים מסוים, אנחנו מקווים לקבל כך את תשומת לב הגולשים וליהנות מלייקים ושיתופים. ישנם הסברים רבים למה זה, למה זה באמת חשוב לנו, אך אנחנו לא ניכנס כאן לשאלה הזאת, מה שכאן נענה על השאלה איך אנחנו משיגים לייקים לפייסבוק. כאן המקום לומר, שאם אנחנו, כגולשים פרטיים, זקוקים לליקים לפייסבוק, אפשר להבין עד כמה חברות עסקיות ובעלי מקצוע זקוקים להם. עבורם מדובר בעניין של פרסום וחשיפה, כל אחד שעושה לייק לעמוד עסקי, הופך להיות חבר בעמוד ומקבל התראות שונות אודות מוצרים שהם משווקם או מייצרים, מבצעים והנחות ומגוון פעילויות עסקיות אחרות. עבורם מדובר בעניין כלכלי חשוב מאין כמוהו. לכן גם הם משקיעים כסף בלהשיג את אותם לייקים. לשם כך אנחנו נציג במאמר זה כיצד משיגים לייקים עבור חברות עסקיות לא רק עבור גולשים פרטיים, שהלייק, בדרך כלל, לא נותן להם שום דבר מלבד הוכחה שמישהו קרא, נהנה ואולי אפילו הסכים איתם. כאמור עבור חברות עסקיות זה כבר עניין משמעותי הרבה יותר. מה צריך לעשות בשביל להשיג לייקים לפייסבוק הדרך הקלה והמהירה להשיג לייקים היא באמצעות רכישה. כיום אפשר לקנות לייקים דרך חברות שונות, אשר יש להם פולים של משתמשי פייסבוק, מהארץ ומהעולם, אשר עושים לייקים. יש לציין שמדובר בשיטה מאוד נפוצה ולא מעט פוליטיקאים גם משתמשים בה. היתרון של שיטה זו, שהיא מבטיחה כמות גדולה מאוד של לייקים (5000 לייקים ויותר) אשר יוצרת חשיפה אוטומטית לעמוד. חשוב מאוד להקפיד שהלייקים שאנחנו מקבלים הם אמיתיים ומתאימים לפרופיל של לקוחות החברה על מנת שזה ייראה אמין לחלוטין ולא יגרום אי נוחות לגולשים בעמוד. דרך אחרת שגם היא יחסית קלה אך עולה לא מעט,...

10 טיפים לבחירת חברה לקידום אתרים

במהלך השנים האחרונות הפך תחום קידום האתרים מנישה קטנה יחסית בעולם האינטרנט לתחום מרכזי אליו מודעים אינספור בעלי אתרים בעולם, אשר פעילותם העסקית תלויה במידה רבה בקידום האתר שלהם באופן מקצועי ואפקטיבי. בשוק קידום האתרים פועלים כיום מקדמי אתרים רבים, בעלי רמת ניסיון וידע שונים, ובהתאמה גם בעלי יכולות שונות להביא תוצאות של ממש. להלן עשרה טיפים שחשוב שכל בעל אתר יכיר, בבואו לחפש את מקדמי האתרים אשר יקדמו את האתר שלו ברשת –   שפת הקידום – מהם הצרכים שלכם כבעלי אתרים? האם אתם צריכים לקדם את האתר באנגלית, בעברית או בשתי השפות? שימו לב כי לא כל מקדמי האתרים מתמחים גם בקידום באנגלית. מדובר בתחום רחב ושונה מאשר קידום מקומי בישראל בלבד, וחשוב לוודא זאת עם מקדם האתרים לפני שסוגרים עימו את החוזה. היזהרו מהבטחות לתוצאות מסוימות – הבטחות והצהרות נחרצות בנוגע לתוצאות הקידום ממקדם האתרים שאתם בוחנים צריכות להדליק אצלכם נורה אדומה. אף מקדם אינו יכול לצפות בוודאות את הקידום של האתרים המתחרים ואת כל מה שיקרה בשוק בחודשים הקרובים, ולכן מקדם אמין ומנוסה ייתן לכם הערכה זהירה וכנה, ולא יבטיח לכם הבטחות גרנדיוזיות רק על מנת שתשכרו את שירותיו. ניסיון – כמות וסוג הניסיון משחקים תפקיד משמעותי בקידום אתרים. וודאו כי אתם הולכים עם חברה בעלת ניסיון עשיר וארוך טווח בתחום, בעלת מוניטין ושם מוכר. לדוגמה, חברת lemesh הישראלית פועלת בתחום כבר שנים ומחזיקה בניסיון עשיר ומגוון בתחום. אין חכם כבעל ניסיון… דיווחים שוטפים – חברת קידום המעדכנת ומשתפת את הלקוח באופן שוטף בתוצאות הקידום (גם כאשר לא הכל הולך חלק ובאופן אופטימאלי), לרוב תהיה חברה אמינה ומקצועית עימה נרצה לעבוד. בקשו לראות המלצות – חברה מנוסה אשר קידמה סוגים רבים ושונים של אתרים תוכל...