פרסום בגוגל – האם עדיין משתלם להשקיע בגוגל

פרסום בגוגל – האם עדיין משתלם להשקיע בגוגל

יש לא מעט אנשים ששואלים את עצמם, האם גם היום משתלם להשקיע במערכת פרסום בגוגל. בתחילת שנות האלפיים התשובה היתה ברורה, לא היה ספק בכלל שמערכת הפרסום של גוגל היא ההווה והעתיד. עסקים השקיעו חלק ניכר מהתקציב שלהם בגוגל על חשבון מדיות אחרות. כיום עולות לא מעט תהיות לגבי זה.

חשוב לומר כבר בהתחלה, הכוח של גוגל לא ירד. בשנת 2014 הפרסום בגוגל באמצעות מילות חיפוש היה שווה ערך לפרסום בטלוויזיה, במהלך השנים היא צברה נתח שוק של ארבעים וחמישים אחוז ולעיתים אף יותר, אין כיום גורם שיכול לאיים עליה באמת, אך יש גורמים שמתחילים לערער אותה ויש תהיות לא מעטות האם פרסום בגוגל באמת עדיין הכרחי ומשתלם.

צריך לזכור לגוגל יש מספיק מערכות פרסום, פרסום במנוע החיפוש שלה, כשלאחרונה הודיעה גוגל על הסרת תוצאות הפרסום הממומן בצידו השמאלי של המנוע, אך עדיין יש פרסומות ממומנות בחלק העליון והתחתון של העמוד (מן הסתם מחירם יעלה כעת בהיעדר פרסום בצידו השמאלי של מנוע החיפוש). בנוסף יש לגוגל מערכת פרסום באתרים שמחזיקים מערכות אדסנס.

אז האם פרסום בגוגל עדיין משתלם?

בשביל לבדוק את זה, צריך לבחון את האתרים שנאבקים בגוגל. למשל פייסבוק. כיום הרשת החברתית נחשבת לאחד האתרים הבולטים ביותר בעולם, היא מדורגת בין המקומות הראשון לשלישי בעולם מבחינת כמות הגולשים וזמן הגלישה. לפייסבוק מערכת פרסום משלה אשר שמה לה למטרה להיאבק בגוגל.

בנוסף יש את יוטיוב, שאומנם שייכת לגוגל אך מערכת הפרסום שלה אחרת, שם ניתן לפרסם לפני כל סרטון. גם כאן מדובר על אתר שיש לו עשרות מיליוני גולשים בעולם והוא נחשב לאתר השלישי בעולם מבחינת כמות גולשים וזמן גלישה.

עליהם יש להוסיף אתרים מקומיים שמחזיקים מערכות פרסום משלהם, מדובר באתרים שמציעים פרסום בתוך הכתבות, לפני שכתבות עולות על המסך, בעמוד הבית ועוד. אתרים אלו בדרך כלל מפעילים גם מערכת פרסום ייחודית לסלולר.

אז מצד אחד יש מערכות שהן לכאורה הרבה יותר מתקדמות או לפחות מערכות של אתרים אשר ייתכן מאוד שבעתיד הלא רחוק, יתפסו את מקומה של גוגל בפסגת מפת הגלישה. מצד שני, יש לומר שחברת גוגל עדיין מפעילה את מערכת הפרסום הטובה ביותר שקיימת היום בשוק, מערכת פרסום ממוקדת שאין כדוגמתה כיום אך זה מעבר לכך.

מי שמכיר את הדפדפנים בהם אנחנו משתמשים לעומק (רום, פיירפוקס), יודע שכיום גולשים רבים מתקינים חוסמי פרסומות שמונעים מהם לראות פרסומות באתרים. החוסמים לא תמיד עובדים על מנוע החיפוש של גוגל, ולכן הגולשים עדיין רואים פרסומות ממומנות של גוגל. בתור מפרסמים, מן הסתם נעדיף מערכת שהגולש עדיין יכול לראות את הפרסומות שלנו מאשר מערכות שהגולש חוסם את הפרסומות שלהן.