כל מי שנכנס לעולם השיווק באינטרנט ולעולם קידום האתרים בפרט יודע שהתחרות בתחום היא עצומה ועל מנת להצליח ולגבור על המתחרים חייבים לדעת איך להיות הכי מעודכנים ולעבוד בצורות לא שגרתיות. הנה מספר טיפים כיצד להיות מקדמי אתרים טובים יותר:

לקרוא ולהתעדכן

ברשת לא חסרים מדריכים ופוסטים הפונים למקדמי אתרים מתחילים כמנוסים ולמעשה יש עומס מידע שאנחנו לא תמיד יודעים כיצד להתמודד אתו. הדרך הכי טובה לעשות זאת היא דווקא להשתמש בטכנולוגיה מוכרת שקצת נזנחה בשנים האחרונות : קוראי ה – RSS.

היום כבר לא צריך להוריד קורא RSS למחשב ולהתחיל לחפש אותו כל פעם, אלא מספיק להירשם לשירותים כמו Feedly שמאפשרים לעקוב אחר מספר פידים במקביל, לסדר אותם לפי קטגוריות ולשתף אותם עם עמיתים לעבודה.

כך תמיד תישארו מעודכנים ותוכלו לנצל את הזמן בצורה טובה יותר על ידי כך שתקראו רק את הפוסטים הכי רלוונטיים בעבורכם.

חשוב לזכור: המטרה לא רק לקרוא אלא גם ליישם כמובן. מי כמונו יודעים, שתיאוריה בתחום הזה לא שווה הרבה בלי ניסוי בשטח.

ליצור לעצמכם את מגרש המשחקים הפרטי שלכם

קידום אתרים מבוסס לא מעט על ניסוי וטעייה, אבל כאשר אנחנו מקדמים את האתרים של הלקוחות שלנו או אפילו את האתר של העסק, אנחנו פוחדים לנסות דברים חדשים על מנת שלא לפגוע בדירוגים או באחוז ההמרות של האתר (שיהיה ברור שאנחנו לא מדברים כאן על קידום אתרים שחור, אלא בעיקר על שינויים ברמת האתר – On Page).

לכן, זה רעיון טוב לבנות אתר עליו נוכל להתנסות כדי לבדוק רעיונות חדשים. אם נדאג לתוכן מספיק איכותי, נוכל גם לקשר מהאתר לאתרים אחרים שלנו או להשתמש בו לצורך החלפת מאמרים, כך שהעבודה שלנו תשתלם בסופו של דבר.

גלו את נקודות התורפה שלכם

מקדמי אתרים מסוימים טובים יותר בתחום התוכן, יצירת דפים בעלי אחוז המרה גבוה יותר והם יודעים כיצד להשתלב היטב ברשתות חברתיות, כלומר, הראש שלהם הוא ממוקד בקריאטיב. מקדמי אתרים אחרים טובים יותר בצד הטכני ולכן הם יתעסקו בעיקר בקוד של האתר, אופטימיזציה של מהירות העלייה שלו, התאמה לתקני אבטחה, מחקר מילות מפתח, אנליזה וכו'.

קשה מאוד להיות באותה רמה של בקיאות בשני האספקטים האלו, ולכן למי שעובד כזאב בודד, אין בררה אלא להיות מודע למגבלות שלו ולנסות לחזק את נקודות החולשה שלו או להעביר משימות מסוימות למקדמים אחרים שהוא נוהג לשתף איתם פעולה (לבצע סוג של מיקור חוץ).

לא לפחד לשאול ולהקשיב לאחרים

מלבד מעקב אחר תגובות של מקדמים אחרים לפוסטים שאתם קוראים והשתתפות בדיונים, חשוב להיות מעורים ופעילים גם בקהילות של מקדמי אתרים. פעם היה מדובר בעיקר בפורומים והיום הקבוצות בפייסבוק הן הפופולאריות ביותר (בחו"ל הפורומים עדיין פעילים יחסית). אל תשתמשו בקהילות האלו רק כדי לחפש החלפות קישורים או תכנים, אלא נצלו אותן גם כדי לשאול שאלות או לסייע לגולשים אחרים. כך גם תוכלו לעבוד בצורה אפקטיבית יותר בלי לשבור את הראש (סביר להניח שאחרים נתקלו באותם קשיים כמו שלכם) וגם תרחיבו ותהדקו את רשת הקשרים שלכם עם מקדמים אחרים, מה שיקל עליכם ליצור שיתופי פעולה בעתיד.

השתמשו בכלים אוטומטים בחוכמה

בשוק קיים מבחר עצום של כלים שונים שנועדו לעזור למקדמי אתרים : החל מכלים לניתוח קישורים שלכם ושל המתחרים, דרך כלים למעקב אחרי מיקומים ועד לכלים שהמטרה שלהם היא לבצע בדיקות אופטימיזציה ולדווח על בעיות טכניות באתרים שאתם מקדמים. ככל שתחום קידום האתרים הקלאסי מתרחב (רשתות חברתיות, קידום לוקאלי, קידום ממומן מגוון יותר וכו'), כך גם הכלים משתכללים ואין כמעט פלטפורמה שלא מציעה כלים חדשים מדי כמה חודשים.

מסיבה זו, קשה מאוד לבחור בכלי "הכי טוב", והרבה יותר חכם לבחור בכלי שמתאים לכם. לכן, אל תמהרו לעשות מנוי לכלי הראשון שנראה לכם או זה שיש לו את המחיר הנמוך ביותר, אלא התנסו במספר כלים שונים לפני שאתם מבצעים את ההחלטה. היום כמעט לכל כלי יש אפשרות לתקופת ניסיון של מספר שבועות או גרסה חינמית מוגבלת.

לפרסם בגוגל

כן, נשמע מוזר. אבל פרסום בגוגל (בפלטורמת Adwords) יכולה להפוך אתכם למקדמים טובים יותר. במאמר שפורסם באתר של דניאל זריהן שעושה השוואה בין קידום אורגני לפרסום בגוגל, מצוין שם כי אלו אמנם ערוצי פרסום שונים לחלוטין ואף מנוגדים, אבל במובנים מסוימים משלימים זה את זה. מי שעובד הרבה עם אדוורדס משפר את יכולות הפרסום והמיקוד שלו משמעותית: כלומר, ניסוח מודעות מנצחות, התמקדות בעיקר ולא בתפל, הבנה איזה ביטויים מביאים את האפקט הטוב ביותר ועוד. ללא ספק תכונות שכל מקדם אורגני ישמח שיהיו לו.

לא לחפש קיצורי דרך

לסיום, זו אולי העצה הכי טריוויאלית, אבל גם הכי חשובה: אל תחפשו קיצורי דרך! אם אתם עובדים בתור מקדמי אתרים עצמאיים, התחילו לעבוד עם לקוחות קטנים תוך כדי שאתם צוברים ניסיון ואל תנסו להבטיח דברים שאתם לא יכולים לקיים, זה מתכון לצרות שגם יכול לפגוע במוניטין שלכם.

גם אם אתם עובדים בתור מקדמי אתרים שכירים או כשותפים בעסק, זכרו שתוצאות נמדדות לאורך זמן ולכן אף מעסיק רציני לא מצפה שתוכלו לקדם את האתרים של כל הלקוחות תוך מספר שבועות, אלא אם כן משהו בניהול ובשיווק של העסק מסריח, משהו שאתם לא רוצים להיות חלק ממנו….