אחד התחומים הבולטים בעולם האינטרנט מאז תחילת שנות האלפיים, הוא כידוע תחום קידום אתרים. למתבונן מהצד זה נראה כמו תחום שכל כולו שיווק ופרסום, כל מהותו של התחום של פרסום דיגיטלי בגוגל, מנועי חיפוש ורשתות חברתיות שונות, מתוך כוונה להביא את האתר עליו עובדים לחשיפה מקסימאלית בקרב ציבור הגולשים.

אך התחום של קידום אתרים הוא לא רק יצירת מודעה בצורה נכונה, כתיבת מאמר מקצועי או קישור לאתר מסוים אלא הוא תחום אשר מורכב מלא מעט נתונים וסטטיסטיקות, הן אודות האתר, הרגלי הגלישה בו וכן אודות המתחרים. זו הסיבה שהרבה מאוד מקדמים עובדים עם מערכות מבוססת בינה עסקית על מנת שיוכלו להתמודד עם כל המידע שנפרש בפניהם בצורה טובה.

בשביל לעזור למקדמי אתרים לעבוד עם מערכות בינה עסקית, נסביר מיד מה זו בינה עסקית, כיצד עוברות המערכות השונות שלה ולבסוף נסביר כיצד מתחבר הנושא של בינה עסקית עם קידום אתרים.

מה זו בינה עסקית ולמה היא חשובה

הרעיון של בינה עסקית הוא יחסית רעיון חדש, בוודאי באופן בו הוא מתנהל כיום. מאחר ואנחנו חיים בעידן בו כל ארגון מחזיק כמויות נתונים רבות, הרי שעליו לדעת כיצד להפיק ממנו מידע מועיל שיכול לעזור לו. לשם כך ייצרו מערכות של בינה עסקית אשר עוזרות לארגון לקחת את כל המידע שקיים בו, לעבד אותו בצורה נכונה, לדעת למדד אותו, ולאחר מכן לבצע בעזרתו חיזוי אנליטי.

המידע שהארגון אוסף עוזר לו ליצור דוחות, מערכת התראות ואיתות שונים ומגוונים על פיהם הוא יכול לעבוד. בלעדי מערכת של בינה עסקית, הארגון יטבע בכל הנתונים ולא ידע מה לעשות איתו. מערכת בינה עסקית מאפשרת לו לקחת מתוך הנתונים רק את המידע ההכרחי ובצורה כזו להשתמש בהם בצורה חכמה.

כיצד בינה עסקית משתלבת בקידום אתרים

כל מקדם אתרים חייב לעבוד עם מערכות נתונים שונות, בין היתר מדובר במערכות מידע של גוגל כמו אנליטיקס, אדסנס, וכן במערכות של אתרים אחרים אשר סורקים נתונים אודות האתר, המיקומים שלו בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים ועוד.

מערכת בינה עסקית תעזור למקדם אתרים לקחת את כל המידע מכל המערכות השונות ותאפשר לו להגיע לנתונים שונים על פיהם הוא ידע כיצד להמשיך בקידום האתר, הוא יוכל להפיק דו"חות שונים עבור הלקוחות שלו ולתכנן מספר מהלכים קדימה.

כמו שאנחנו יכולים להבין, כיום בעידן בו יש אינספור אפשרויות לאיסוף נתונים, אנחנו חייבים שתהיה לנו מערכת שתעזור לנו לקחת את כל המידע, להסתכל עליו בצורה חכמה, ולאחר מכן להגיע בעזרתו למסקנות שלו, מסקנות אשר יאפשרו לנו גם להגיע להחלטות וגם להסביר כיצד הגענו עליהן, מתוך כוונה שבעתיד נוכל ללמוד מהן ולהפיק לקחים הלאה.