מדוע חשוב שבוני אתרים ומקדמים יעבדו בתיאום

מדוע חשוב שבוני אתרים ומקדמים יעבדו בתיאום

אם אתם יודעים מראש שאת רוב הלקוחות שלכם אתם מתכננים להשיג דרך קידום אורגני בגוגל, חשוב מאוד לוודא שינו תיאום בין בונה האתר שלכם ולבין המקדם. לכן, מיד לאחר שמצאתם חברה לבניית אתרים – חפשו מומחה קידום אתרים ותבקשו ממנו לעבוד ליצור קשר עם בונה האתר. ישנה עוד דרך לעשות זאת. לפנות למקדם אתרים שהוא גם בונה אתרים או להפך –  חברת בניית אתרים אשר יש לה ניסיון מוכח בקידום אתרים. התיאום בין שני המומחים חשוב בעקבות הסיבות הבאות.

הימנעות מאתר בעייתי לקידום

לא אחת קורה שלאחר בחירת מקדם אתרים  ויצירת קשר איתו, המקדם לא מסכים לקחת את הפרויקט על עצמו.  דבר כזה מתרחש לעיתים קרובות. למעשה זה קורה באופן יומיומי. זה קורה כאשר פונים למומחה אמין שמבין מיד שאו שאי אפשר לקדם את האתר או שיהיה מאוד קשה ומסובך לעשות זאת ובמילים אחרות –  לא משתלם.  זה  נכון לגבי אתר שאין לו מערכת ניהול. כלומר אתר html פשוט שאת הכל צריך לעדכן בו דרך הקוד. זה יכול להיות גם  אתר של חברת בניית אתרים מסוימת שלא נסרק טוב בגוגל. לרוב האתרים האלה מראש לא נועדו לקידום אלא לשימוש כאתרי תדמית בלבד או דפי נחיתה לקידום ממומן. במצבים כאלה המקדם ימליץ לכם לבנות אתר חדש. כך תמנעו ממצב שבו אתם משלמים אלפי שקלים על בניית אתר שאי אפשר לקדם אותו.

לחסוך כסף וזמן על התאמה לקידום

אחד השלבים הראשונים בעבודת הקידום היא בדיקת האתר והגשת דו"ח אופטימיזציה לבעליו. בדו"ח  המקדם מציין מהן בעיות באתר ומי אמור לתקן אותן. בחלק מהמקרים מדובר בכמה הערות קטנות. במקרים אחרים מדובר במגילה אינסופית של בעיות המזיקות גם לקידום האתר וגם לחוויית המשתמש ולכן יש לטפל בהן בדחיפות. בעיות כאלה עלולות להיות לא רק באתרים ותיקים אלא גם באתרים שנבנו לפני כמה חודשים.  לעיתים עלות התיקונים מגיעה לאלפי שקלים, אז כדי להימנע מכך –  חשוב שמראש האתר יהיה מותאם לקידום אתרים.

אז מה בדיוק צריך לעשות?

  • לדאוג לחוויית משתמש טובה – אתר קל ונוח שאפשר להגיע לכל מקום בו ע"י 3-4 קליקים.

 

  • תוכן מקורי – לוודא שלאתר עולה אך ורק תוכן מקורי שלא פורסם בשום מקור אחר. לפעמים, בתום לב, בונה האתר או בעליו מעתיקים תוכן מאתרים אחרים. הם פשוט משכפלים את האתר המתחרה לתוך האתר שלהם וחושבים שאין שום בעיה בכך. בדרך זו הם לא רק חושפים את עצמם לתביעה מצד בעל האתר שממנו נלקח התוכן, אלא גם הם יגלו מהר מאוד שהאתר יענש ע"י גוגל ופשוט יעלם באופן חלקי או מלא מתוצאות החיפוש.
  • נתוני מטא –  לוודא שבמערכות ה  Custom Made   (מערכת הניהול)  יש שדה של נתוני מטא בכל דף וקטגוריה. רצוי לעדכון של הכותרות והתיאורים בכל דפי האתר כבר בשלב הבנייה. כיום, עדיין, חלק מחברות בניית האתרים לא טורחות לתכנת במערכת שלהם שדות לנתוני מטא.
  • תמונות מתאימות – אחת הבעיות הנפוצות באתרים חדשים היא שילוב של תמונת רבות המכבידות על האתר וגורמות לטעינה איטית. יש לוודא שהתמונות שוקלות כמה עשרות או מאות קילו בייט ולא יותר.
  • התאמה לסלולר – כל מקדם אתרים יכול להסביר לכם עד כמה חשוב להתאים את האתר לסלולר. יש לדאוג לדברים כמו מספר טלפון קליקבילי ויצירה קלה ופשוטה דרך טופס הצור קשר.