קידום אתרים לבד או חברת קידום אתרים?

קידום אתרים לבד או חברת קידום אתרים?

מי שמבין דבר או שניים בשיווק באינטרנט, יודע שחוד החנית של שיווק אינטרנטי הוא קידום אתרים – ובמיוחד היום, כאשר הסמארטפונים הפכו את השימוש באינטרנט לזמין ונגיש מכל מקום ובכל שעה. למעשה, השימוש באינרנט ממכשירים ניידים נפוץ היום יותר מהשימוש בדסקטופ.

האינטרנט הפך למרכז חיינו – הוא המדיה השלטת בימנו, שחולשת על כל הזירות: תרבות, לימודים, מידע, וגם על זירת הסחר והרכש. לכן, עסק שאין לו אתר אינטרנט – הוא עסק שלא קיים במרחב החשוב ביותר, המרחב הוירטואלי. אתר אינטנרט שאינו מקודם בגוגל – הוא אתר אינטרנט עם הרבה פחות סיכויים "להגיע" ללקוחות פוטנציאלים, מאחר והאינטרנט, ובפרט גוגל, הוא המקום הראשון אליו פונים אנשים במטרה לחפש מוצר\שירות מסוים.

אז קידום אתרים הכרחי עבור כל עסק באינטרנט שמעוניין להגיע לקהל היעד שלו לפניי המתחרים. אבל מה כדאי יותר: לקדם את האתר לבד, בכוחות עצמכם, או להשתמש בשירותיה של חברת קידום אתרים?

SEO-course

מה זה בעצם קידום אתרים?

ראשית חשוב להבין מה זה בכלל קידום אתרים וכיצד הוא פועל.

קידום אתרים מתחלק ל-2 חלקים עיקריים: קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן (SEM).

באופן כוללני, קידום אתרים במנועי החיפוש (SEARCH ENGINE OPTIMISATION)  הוא מכלול של פעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי האתר בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש ובראשם גוגל, ענקית מנועי החיפוש.

מאיפה הכל התחיל? הכל התחיל באלגוריתם בשם PageRank, שנכתב על ידי לארי פייג' (שעל שמו הוא נקרא) וסרגיי ברין, במסגרת מחקר שערכו השניים באוניברסיטת סטנפורד. בשנת 1998 הציגו השניים אבטיפוס למנוע החיפוש. פייג' ראנק הוא אלגוריתם שמדרג דפי אינטרנט לפי קישורי היפרטקסט, ובכך עוזר למנוע החיפוש "להחליט" כיצד לדרג כל אתר והיכן למקם אותו בתוצאות החיפוש.

כיצד פועלת שיטת הדירוג PageRank? ה-Crawler (זחלן הרשת) סורק את כל דפי האינטרנט שקיימים, ומייצר מבנה היררכי של הקישורים בין הדפים. האלגוריתם מחשב את מידת החשיבות של כל דף אינטרנט על סמך קריטריונים שונים – ובהתאם לכך, קובע את הדירוג של אותו הדף בתוצאות החיפוש. כמות ואיכות הדפים שמקשרים אל עמוד או אתר מסוים, הם אחד מהפקטורים החשובים, שמסייעים למנוע החיפוש בהחלטה היכן למקם את אותו העמוד או האתר בתוצאות החיפוש. מעבר לפייג' ראנק, קיימים עוד קריטריונים רבים עליהם אתר צריך לענות בכדי להיחשב לאיכותי ולזכות במיקומים טובים בתוצאות החיפוש.

 

מה זה קידום אתרים אורגניSEO?

קידום אורגני ("טבעי") של אתרים במנועי חיפוש – SEO (Search Engine Optimization) כולל מגוון של פעולות המתבצעות במטרה לשפר מיקום של אתר בתוצאות החיפוש, המתקבלות בתשובה לביטוי חיפוש "טבעי"  שהקליד גולש.

מה זה ביטוי חיפוש טבעי?

לדוגמה, גולש מעוניין לקנות שמפו לשיער עם קשקשים. אותו גולש, נכנס לגוגל ומקליד בשורת החיפוש את הביטוי "שמפו לשיער עם קשקשים". זה ביטוי חיפוש "טבעי", "אורגני", שלא כולל שם מותג או מוצר.

אם אתם עסק שמוכר מוצרים לשיער ויש לכם אתר אינטרנט, ובין היתר אתם מוכרים גם שמפו לשיער עם קשקשים – העמוד שבו הוא מוצג צריך להיות מקודם בכדי לענות על הדרישות של גוגל ולהעניק לגולש את המענה הטוב ביותר. אם אותו עמוד מקודם, הסבירות שהוא יופיע במיקום גבוה בתוצאות שמתקבלות עבור החיפוש שביצע הגולש ("שמפו לשיער עם קשקשים") היא גבוהה בהרבה מאשר עמוד אחר שאינו מקודם.

מיקומי תוצאות חיפוש אורגני גבוהים, מניבים תוצאות מסחריות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר – הם מגדילים את החשיפה, את התנועה הנכנסת לאתר ואת אחוזי המכירות של העסק.

 

מה ההבדל בין קידום ממומן (SEM) לאורגני?

קידום ממומן, SEM (Search Engine Marketing) – הוא תחום נרחב, הכולל בתוכו את קידום האתרים האורגני (SEO) ו- PPC (PAY PER CLICK =תשלום עבור כל הקלקה)  פרסום ממומן של מודעות בגוגל, המופיעות בחלק מיוחד שמוקצה להן בעמוד תוצאות החיפוש המתקבלות כתשובה למילת החיפוש שהקליד הגולש.

לקידום ממומן יתרונות רבים משלו, אך הוא לא יכול להוות תחליף את הקידום האורגני. לרוב בעבודת קידום אתר, משלבים את שנתי השיטות על מנת להגיע לתוצאות מקסימליות.

ההבדל העיקרי בין קידום ממומן לקידום אורגני הוא טווח ההשקעה: קידום אורגני הוא השקעה לטווח הרחוק, אך לוקח זמן רב יותר עד שמתחילים לראות תוצאות (כחצי שנה לפחות), בעוד שקידום ממומן מעניק תוצאות מידיות יותר, אך לא ארוכות טווח כמו הקידום האורגני.

בקידום ממומן, ברגע שהסרתם את המודעות בתשלום או שפשוט נגמר לכם התקציב לקמפיין-  המודעה שלכם לא מופיעה יותר בתוצאות החיפוש. בקידום אורגני, התוצאות הן תוצאות "משרישות";  ברגע שהשגתם מיקומים טובים בתוצאות החיפוש, המיקומים הללו לא נעלמים מעצמם ולא תלוים בתקציב.

יתרון נוסף של קידום אורגני הוא ה"טבעיות" שלו. בשונה מקמפיין פרסומי, קידום אורגני מתפרש כאמין יותר על ידי הגולשים.

seo1

קידום אתרים לבד מול חברת קידום – מה עדיף?

קידום אתרים הוא מקצוע שנולד מתוך הצורך של בעלי אתרים להגיע למיקומים טובים במנועי החיפוש. בעלי עסקים באינטרנט הבינו מהר מאוד עד כמה חשוב להתברג למיקומים הגבוהים בתוצאות החיפוש, על מנת להגיע ללקוחות הפוטנציאלים שלהם.

הסטטיסטיקה מלמדת כי פחות מ-5% מהגולשים עוברים לדף ה-2 של תוצאות החיפוש, מה שבעצם אומר שאתר שאינו נמצא בעמוד הראשון של גוגל בתוצאות החיפוש – הוא אתר שפשוט מפסיד לקוחות. מאז ועד היום, תחום קידום האתרים רק הולך ומתפתח ותופס חשיבות עליונה במסגרת שיווק עסקים באינטרנט.

על השאלה האם עדיף לכם לקדם את האתר שלכם לבד, באופן עצמאי, פשוט מאוד לענות.

קידום אתרים הוא לא דבר של מה בכך, ובפרט היום, כשגוגל שהפכה למעצמה, משקיעה משאבים רבים בשכלול שיטת דירוג האתרים שלה. אם בעבר יכולתם לכתוב כמה שורות, לפזר כמה מילות מפתח ותגי מטא וזהו, זכיתם במקום הראשון – אז היום המצב שונה לחלוטין.

היום הדרישות של גוגל גבוהות בהרבה, ועבודת הקידום הפכה בהתאם למורכבת בהרבה.

כשאתם שוקלים אם לקדם את האתר לבד, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם יש לכם רקע והבנה בסיסית בקידום אתרים?
  • האם אתם מסוגלים לערוך מחקר מילות מפתח? מחקר מתחרים?
  • האם אתם יודעים כיצד לבצע אופטימיזציה באתר ומחוצה לו?
  • האם אתם מסוגלים לזהות ולתקן תקלות וטעויות באתר?
  • האם אתם יודעים כיצד לבנות תשתית קישורים איכותית?
  • האם אתם יודעים כיצד להקים קמפיין פרסומי, כיצד לנתב אותו לקהל היעד וכיצד לתקצב אותו?

 

אם השאלות הללו הן כמו סינית בשבילכם, או שאתם מבינים לפחות חלק מהמושגים אבל לא ידועים כיצד לבצע אותם בפועל – קחו בחשבון שתצטרכו להשקיע זמן לא מועט בלמידה של הכלים השונים בקידום אתרים. זה אפשרי, אבל זה אומר שאם אין לכם אפילו ידע בסיסי, אתם נכנסים ללימודים של ממש מ- א' עד ת'.

לא חסרים בתי ספר ומכללות בהם ניתן ללמוד קידום אתרים, התהליך אורך מספר חודשים ולאחר מכן יש להביא בחשבון תקופה של צבירת ניסיון בשטח ולמידה מעשית תוך כדי תנועה. זה יכול להיות פתרון עבורכם במידה ואתם רואים את עצמכם עוסקים בקידום האתר שלכם לטווח הרחוק, יש לכם זיקה לעיסוק באינטרנט ואין לכם דחיפות לקדם את האתר כאן ועכשיו.

הפתרון הזה פחות פרקטי למי שלא מתכוון לעסוק בקידום האתר שלו באופן שוטף (הכרחי על מנת לשמר מיקומים טובים), ומעוניין להגיע ללקוחות פוטנציאלים בזמן הקרוב.

חברת קידום אתרים מקצועית, בעלת ידע וניסיון ארוך טווח, היא הפתרון הנכון עבור בעלי עסקים שאין להם אוריינטציה או ניסיון קודם בקידום אתרים, אשר מעוניינים להביא את האתר לחשיפה גבוהה ולהגדיל את מעגל הלקוחות. אם אתם מחפשים חברה לקידום אתרים לחצו כאן

לקידום אתרים יש החזר השקעה מעולה, והוא הכרח של ממש. אם אין בכוונתכם להכשיר את עצמכם כמקצוענים בתחום, בחרו בחברת קידום מקצועית ומנוסה שתעשה את העבודה החשובה הזו בשבילכם.