10 טיפים לבחירת חברה לקידום אתרים

10 טיפים לבחירת חברה לקידום אתרים

במהלך השנים האחרונות הפך תחום קידום האתרים מנישה קטנה יחסית בעולם האינטרנט לתחום מרכזי אליו מודעים אינספור בעלי אתרים בעולם, אשר פעילותם העסקית תלויה במידה רבה בקידום האתר שלהם באופן מקצועי ואפקטיבי.

בשוק קידום האתרים פועלים כיום מקדמי אתרים רבים, בעלי רמת ניסיון וידע שונים, ובהתאמה גם בעלי יכולות שונות להביא תוצאות של ממש. להלן עשרה טיפים שחשוב שכל בעל אתר יכיר, בבואו לחפש את מקדמי האתרים אשר יקדמו את האתר שלו ברשת –

 

  1. שפת הקידום – מהם הצרכים שלכם כבעלי אתרים? האם אתם צריכים לקדם את האתר באנגלית, בעברית או בשתי השפות? שימו לב כי לא כל מקדמי האתרים מתמחים גם בקידום באנגלית. מדובר בתחום רחב ושונה מאשר קידום מקומי בישראל בלבד, וחשוב לוודא זאת עם מקדם האתרים לפני שסוגרים עימו את החוזה.
  1. היזהרו מהבטחות לתוצאות מסוימות – הבטחות והצהרות נחרצות בנוגע לתוצאות הקידום ממקדם האתרים שאתם בוחנים צריכות להדליק אצלכם נורה אדומה. אף מקדם אינו יכול לצפות בוודאות את הקידום של האתרים המתחרים ואת כל מה שיקרה בשוק בחודשים הקרובים, ולכן מקדם אמין ומנוסה ייתן לכם הערכה זהירה וכנה, ולא יבטיח לכם הבטחות גרנדיוזיות רק על מנת שתשכרו את שירותיו.
  1. ניסיון – כמות וסוג הניסיון משחקים תפקיד משמעותי בקידום אתרים. וודאו כי אתם הולכים עם חברה בעלת ניסיון עשיר וארוך טווח בתחום, בעלת מוניטין ושם מוכר. לדוגמה, חברת lemesh הישראלית פועלת בתחום כבר שנים ומחזיקה בניסיון עשיר ומגוון בתחום. אין חכם כבעל ניסיון…
  1. דיווחים שוטפים חברת קידום המעדכנת ומשתפת את הלקוח באופן שוטף בתוצאות הקידום (גם כאשר לא הכל הולך חלק ובאופן אופטימאלי), לרוב תהיה חברה אמינה ומקצועית עימה נרצה לעבוד.
  1. בקשו לראות המלצות חברה מנוסה אשר קידמה סוגים רבים ושונים של אתרים תוכל בקלות להפנות אתכם לממליצים וללקוחות מרוצים. בקשו לראות המלצות, וכנסו לבחון את האתרים שקידמה אותה חברה.
  1. היקף וסוג הפעולה האם מדובר במקדמי אתרים הפועלים במגוון תחומים/מדיות? האם יש להם ניסיון ספציפית גם בשיווק וקידום ברשתות חברתיות וקידום ב youtube? האם הם פועלים באמצעות אסטרטגיה שיווקית של ממש ויכולים לתת תכנית עבודה מקצועית, מסודרת ומפורטת?
  1. קידום, בנייה או גם וגם? במידה ומדובר במקדם/חברה אשר גם בונים אתרים, יש להיות זהירים ולוודא מהי רמת המקצועיות שלהם בקידום. לא נרצה לשכור את שירותיה של חברת בניית אתרים, אשר מנסה גם לקדם רק על מנת להרחיב את מאגר הלקוחות שלה. וודאו כי מדובר בחברה עם מקדמים בעלי אוריינטציה שיווקית, ולא רק טכנולוגית.
  1. בחירה שקולה ולא מהירה קחו את הזמן ואל תסגרו עם החברה הראשונה (וגם לא השנייה) עימה דיברתם. בחנו כמה חברות ושיקלו את כל הפרמטרים בכובד ראש.
  1. מבינים בתחום בו עוסק האתר שלכם? במידה ואתם מעוניינים לקדם אתר העוסק באופן מקצועי בתחום כלשהו, וודאו כי חברת הקידום יכולה להתמודד עם הבנת תחום זה, לפחות ברמה טכנית בסיסית. רק כך היא תוכל לקדם אתכם באופן אמיתי לאורך זמן.
  1. מה קורה לאחר סיום התקופה המוסכמת? האם לאחר סיום החוזה המקדם עתיד לשנות דברים? (למשל – להוריד קישורים שונים שהוא הכין במסגרת הקידום). חשוב לוודא זאת בטרם סוגרים את העסקה, על מנת למנוע הפתעות לא נעימות לאחר מכן.