לא פעם כשאנחנו נכנסים לאתר אינטרנט או לרשת חברתית ואנחנו רואים פרסום מסוים, אנחנו תוהים כיצד החברה שמפרסמת במקום, יודעת היכן להציב את הפרסום, יודעת מה לפרסם, ולא פעם כשאנחנו רואים שמדובר בפרסום אשר פונה אלינו באופן ספציפי, אנחנו תוהים כיצד החברה יודעת שזה בדיוק מה שאנחנו חיפשנו או מחפשים.

ברוכים הבאים לעולם של digital marketing. השיווק של המאה העשרים ואחת. אם בעבר עולם הפרסום התבסס בעיקר בתקשורת הכתובה, קרי עיתונות ושלטי חוצות, ולאחר מכן בטלוויזיה וברדיו, הרי שכיום הכיוון הוא האינטרנט. זה יכול להיות דרך פרסום באתרים, מנועי חיפוש, פרסום ממומן בגוגל, פרסום ברשתות חברתיות, אפליקציות ועוד. אגב, העובדה שהיום כל אחד מחזיק באמתחתו מכשיר סלולר חכם, דרכו הוא עושה מגוון רחב של שימושים, הופך כל אחד מאיתנו למטרה עבור מפרסמים בשיווק דיגיטלי.

digital marketing, מיועד לכל חברה ולכל בעל מקצוע שרוצה להגיע לכמה שיותר אנשים. אך לשם כך צריך להכין את הקרקע, במילים אחרות צריך לעשות מחקר מותאם על מנת שיהיה ניתן להגיע ספציפית לאותם גולשים אשר הפרסום יכול לשרת אותם, או יותר נכון לומר, לאותם גולשים שהפרסום והשיווק ידבר אליהם.

זה המהות למעשה של digital marketing. זה המהות וזה היתרון העצום שיש לשיווק כזה על פני שיווק בפלטפורמות אחרות. הרי כשאנחנו מפרסמים מודעה בעיתון, לא משנה אם זה עיתון ארצי או אחר, אנחנו לא יודעים בדיוק למי אנחנו פונים. אנחנו יכולים באופן כללי, למקד את הפרסום במדורים מסוימים בעיתון, במוספים ספציפיים או במגזינים ייעודיים.

יש בכך שתי בעיות, הראשונה היא, זה עדיין לא ממוקד לגמרי, השנייה, יש ירידה עצומה במספר האנשים שקוראים עיתונות כתובה, בין אם עיתונות ארצית או מגזינים.

לעומת זאת באמצעות שיווק דיגיטלי, אם אנחנו עושים מחקר נכון, אנחנו יכולים להגיע באופן ספציפי לגולשים אליהם אנחנו מכוונים, על פי פרמטרים שונים של גיל, מין, תחביבים ועוד שורה ארוכה של פרמטרים אחרים שיכולים למשוך לקוחות אותם אנחנו מחפשים.

כיצד מבצעים מחקר חכם

בשביל לבצע מחקר נכון לצורך שיווק, אנחנו צריכים לעשות שני דברים. דבר ראשון, לאפיין את העסק והקהל שלנו, דבר שני, אנחנו צריכים לדעת כיצד להגיע אליו.

הנקודה הראשונה היא הרבה יותר מהותית, מאחר וזה דורש מאיתנו ניתוח של מאפיינים שונים, קביעת פרמטרים על פי נגדיר את הקהל שלנו ויצירת מאגר נתונים רחב בו אנחנו נשתמש בסופו של דבר.

הנקודה השנייה היא הרבה יותר פשוטה, מאחר וכמעט כל מערכת דיגיטלית היום מאפשרת לנו לבצע פרסום ממוקד על פי מאפיינים, בין אם זה על פי אפשרויות חיפוש ובין אם זה על פי מאפיינים של גיל, מין וכדומה.

אם אנחנו מבצעים מחקר חכם ובונים מאגר נתונים מדויק, אז אין שום סיבה שלא נצליח בתהליך השיווק.