חשוב להבין כי לעיצוב האתר השפעה משמעותית עליו ועל מידת ההצלחה שלו ולכן אסור לזלזל בתהליך הזו וחשוב לבצע אותו בצורה מקצועית ונכונה תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. כמובן, את כל התהליך יש לבצע בעזרת מעצב אתרים מומחה ומקצועי, מעצב אתרים בעל ניסיון מכיר את התהליך כולו ויכול ללוות אתכם לאורך כל הדרך עד לקבלת התוצאה הרצויה לכם.

השלבים בעיצוב אתרים

כאמור, תהליך עיצוב אתרים הינו תהליך הכולל כמה שלבים:

  1. תכנון מבנה האתר – תכנון של צורת המבנה של האתר, היכן ימוקמו התפריטים, הכפתורים השונים, טפסי צור קשר וכל דבר אחר. תכנון זה חשוב מאוד שכן על בסיסו יבוצע העיצוב והתכנות ולכן חשוב בשלב זה לשבת עם איש מקצוע מומחה אשר ייקח בחשבון כל פרט הנוגע לאתר ויבצע תכנון נכון וייסודי על בסיס החזון של בעל האתר.
  2. בחירת מערכת צבעים וסגנון עיצובי – בשלב השני המעצב יושב עם בעלי האתר ויחד מחליטים על מערכת הצבעים באתר והסגנון העיצובי. נתונים אלו יכולים להיות מושפעים מגורמים רבים כמו לוגו קיים של הלקוח, התחום בו הוא עוסק וכדומה.
  3. עיצוב ראשוני – סקיצת העיצוב הראשונית תציג רק את דף הבית ותאפשר לבעל האתר לראות את המראה שלו, לבקש שינויים, תוספות וכל דבר אחר שנראה לו. רק אחרי שהוא מרוצה מדף הבית ומרוח העיצוב של האתר ימשיך המעצב בעיצוב שאר דפי האתר.
  4. עיצוב סופי – עיצוב של כל שאר דפי האתר בהתאם לאישור בעליו ובהתאם לתכנון הראשוני של מבנה האתר.

רק לאחר סיום העיצוב בצורה הזו מסיימת חברת עיצוב אתרים את תפקידה והעיצוב עובר לידיו של מתכנת אשר הופך את העיצוב לאתר אינטרנט של ממש. חשוב להבין כי בתהליך זה משולבים בעלי מקצוע רבים ולכן חשוב לבחור בחברת בניית אתרים המעסיקה את כל בעלי המקצוע הללו תחת קורת גג אחת כך שתוכלו לקבל את כל השירותים במקום אחד.