על מנת להגביר את סיכויי קידום האתר עליו להיבנות מלכתחילה כאחד המותאם לקידום. על מתכנניו לבצע אופטימיזציה של כלל מרכיביו, תכנון מוקדם של תהליך בניית אתר אינטרנט מוצלח המותאם למרב הגולשים (פלטפורמות שונות), עיצוב סוחף שיניע את הגולש בין עמודי האתר ובנוסף על האתר להכיל מילות מפתח וביטויים רלוונטיים ותחרותיים בתחום שבו האתר עוסק, על מילות המפתח להיות משלובות בטקסטים באתר באופן טבעי ומידתי (אין להגזים בהישנותן בו) בכותרות הדפים, בקישורים ובתגים.

תוכן מושקע כמדד לאיכות

חשיבות מכרעת יש לטיב תוכן העמודים, לאיכותו וליצירתיות הטמונה בו. תוכן איכותי הוא מדד של איכות העסק ומורכבותו הינה מכרעת בכל הנוגע לתהליך ההנעה לפעולה של המשתמשים הגולשים באתר, רוב הסיכויים הם שמי שכבר נמצא באתר הוא לקוח פוטנציאלי או צרכן עתידי שעיקר העניין שלנו הוא להפוך אותו ללקוח מן המניין.

על התוכן להיות ענייני, עדכני, מנוסח היטב, תמציתי, מוסיף ערך, קריא. מקדמי אתרים עושים פעולות שונות על מנת לאפשר קידום אורגני אפקטיבי שלו על ידי גוגל אבל בעלי האתר אחראים לתוכן המופיע בו. הקידום צריך להיעשות באופן מקצועי וגם חוקי (בעיני גוגל), מאחר שגוגל מזהים פעולות שיש בהן משום הפרת שלוות הגולש ובהתאם לכך מענישים אתרים ובעלי אתרים בהרחקתם מתוצאות החיפוש הרלוונטיות אליהם.

 על שלוש רגליים עמדנו – שיווק ייחוד ואיכות

עיצוב האתר כמנוע וכמנוף שיווקי אמור להיות עיצוב ייחודי, איכותי, אשר מבודל מאתרים אחרים וכזה המביא משב רוח רענן לשוק עם מוצר או שירות ייחודיים ואולי אף בלעדיים. האינטרס הראשי של בעלי אתרים הוא לחולל תנועה רבה (ככל הניתן) של גולשים אל האתר ולגרום להם להיהפך מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות פעילים, ולאחר מכן לבצע המרה בכלל והזמנת מוצר או שירות בפרט.

חשיבות ההופעה של האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל היא קריטית להיותו מכשיר שיווקי יעיל ואולי אף כתנאי הכרחי להצלחת העסק, היות שהסטטיסטיקה מוכיחה כי מיעוט קטן ביותר בלבד מקרב הגולשים מחפש אתרים שאינם מופיעים בעמוד הראשון בגוגל.

 שלח לחמך על פני הרשת

יש אלמנטים תומכי קידום רבים ובהם: קידום ממומן בגוגל, פורומים ובלוגים (אם אתם מומחים בתחום מסוים אתם יכולים לכלול באתר בלוג של ייעוץ בנושא המומחיות שלכם), מאמרי אורח באתרים ובפורטלים גדולים. ניתן גם לשקול הוספה של הטבות, הנחות ומבצעים באתר הבית וכל מה שעשוי לעורר עניין בקרב גולשים ולהפוך בסיס לקידום ושיפור תנובת העסק, הגברת החשיפה לאתר בקרב הלקוחות הקיימים, דבר שמעלה את רמת התהודה של אפקט ה – "מפה לאוזן" – במירכאות ובלעדיהן.

עם זאת, יש לשים לב שריבוי הפלטפורמות והממשקים יסבך ויקשה על הגולש להתמקד בעיקר: אם המטרה שלכם היא למכור מוצר או שירות, מוטלת על עיצוב האתר משימה של הנעת הגולש אל טופס ההזמנה המקוון בתוך שניות אחדות מרגע גלישתו באתר. ההגעה אל הטופס אמורה להיתפס אצלו כמטרת גלישתו וכל השאר אמור לתמוך, להניע ולעודד את ההזמנה.