מסחר אלקטרוני הינו שם כולל פעולות סחר המתבצעות תוך שימוש בתקשורת ממוחשבת; במקרים אחרים בהם מוזכרים אתרי מסחר אלקטרוני, הכוונה היא דווקא לתהליך בניית אתרים מסוג זה – אתרים המהווים מעין חנויות וירטואליות, ולמעשה – חנות בה יכול הגולש / לקוח לשוטט, לסקור ולאתר את המוצר אותו הוא מחפש, שלב שלאחריו יכול להזמין אותו ולשם בעבורו – הכל מכיסא המחשב בבית / משרד.

בניית אתרי סחר – לשם מה

בניית אתרי סחר מחייבת השקעה גבוהה יותר מבניית אתרי תדמית רגילים, וגם יותר מבניית אתרי תוכן דינאמיים. אלו אתרים שבנייתם משלבת מערכות שונות, כגון: מערכת סליקת אשראי מאובטחת, מערכת ניהול מוצרים ומערכת ניהול הזמנות ומלאי. מדובר במערכות המצריכות תחזוקה שוטפת וכן עדכון מתמיד; מסיבות אלו – בניית אתרי סחר לא תסתיים עם עליית האתר לאוויר, שהרי היא מצריכה המשך עבודה שוטפת גם אחר כך.

יתרונות

בניית אתרי סחר משלבת יתרונות שונים עבור העסק הפוטנציאלי או העסק הקיים; היא מסייעת לעסק לפרוץ את הגבול הקיים באשר למיקום הגיאוגרפי, תוך שהיא הופכת אותו לנגיש עבור כל משתמש המחובר למחשב. בניית אתרי סחר תסייע בהגעה לפלחי שוק נוספים, אף מחוץ למדינה בה העסק פועל. רבים הם העסקים שהתחילו תהליך שיווק גלובאלי באמצעות בניית אתרי סחר.

צעד חשוב

בניית אתרי סחר מהווה צעד חיוני בדרך לחיזוק המותג של העסק. אתרים אלו הם דינאמיים וגדולים למדי, ותורמים משמעותית לקידום האתר במנועי החיפוש. הפקת קמפיינים ובניית שת”פ עם אתרי מסחר גדולים, יסייעו בהגדלה משמעותית של החשיפה לחברה ולמוצריה.

ללא חנות פיסית

בניית אתרי סחר עשוי להיות צעד ארון חיוני בהקמתו של עסק חדש, שרובו ככולו מבוסס על סחר אלקטרוני. מספר גדול של עסקים החלו לפעול ברשת ללא כל צורך לפתח חנות פיסית, בנוסף לחנות הוירטואלית שלהם. מדובר באפשרות מעניינת למדי עבור עסק מתחיל, המעניקה לו אפשרות להקטין משמעותית את הצורך בהון ראשוני גדול.