בניית אתרים בחינם הפכה בשנים האחרונות לשם נרדף להצלחה. בזכותה כל אחד יכול בקלות ובפשטות ליצור לעצמו אתר לצרכים שונים, ובמקרים רבים אפילו מבלי לשלם על כך שקל אחד לבעל מקצוע. בניית אתרים בחינם יכולה למעשה להיות מועילה ואף חסכונית מאד עבור אתרים מסוימים, אך חשוב להבין שלא בכל המקרים היא כדאית. אז באילו מקרים לא מומלץ לבנות אתר? ובאילו לא?

מקרה ראשון – ריבוי מסרים

המצב הראשון בו לא כדאי לבנות אתר הוא במקרה בו אתם מעוניינים להעביר כמה מסרים שונים. לדוגמא, אם פתחתם עסק או ארגון שמטרתו המקורית הייתה אחת, אך ברבות הימים נוספו לו עוד מטרות, ומסרים, פעמים רבות (אם כי לא בכולן), מומלץ שלא להקים אתר אינטרנט נוסף. מדוע? מפני שעל המסרים שלכם להיות מרוכזים תחת קורת גג אחת, ואם הם רבים ומסועפים מדי – זהו סימן לכך שעליכם לעצור לרגע, ולזקק את הרעיונות הבסיסיים המרכזיים. זכרו כי כמעט ואין מסר שיווקי שיכול לעבור לקהל הרחב בצורתו המורכבת, וכי כמעט כל המסרים השיווקיים עוברים תהליך של תמצות – בין אם מדובר בלוגואים, בסלוגנים, בתכני אתרים ואפילו ב"אני מאמין" של הארגונים השונים.

מקרה שני – מסר לא שלם

זכרו תמיד: כדי לבנות אתר אינטרנט צריך סיבה טובה. כמובן שניתן להשתעשע באפשרות של בניית אתרים בחינם לצרכים חובבניים או לימודיים, אך כל עוד אתם מעוניינים שהאתר שלכם יפנה לקהל כלשהו, עליכם למצוא לכך סיבה מספיק טובה לכך. היכנסו לראשם של הגולשים, וחשבו על האינטרס שיהיה להם להיכנס לאתרכם. במילים אחרות, עליכם למצוא ערך מוסף כלשהו שיעורר את סקרנותם של הגולשים, ויתרה מכך – יגרום להם להישאר בו ולהתעדכן בנעשה בו מדי פעם בפעם.

אז מתי מומלץ להשתמש בשירות בניית אתרים בחינם?

אם לאחר מעבר על שני הכללים הקודמים השתכנעתם שלא מומלץ להקים אתר אינטרנט עבור העסק או הארגון שלכם, כנראה שאתם טועים. הקמת אתר אינטרנט היא למעשה הכרחית כיום כמעט לכל ארגון שהוא – בין אם מטרותיו הן שיווקיות, חברתיות, בידוריות, דתיות או אומנותיות. בעידן הדיגיטלי, בו חיפוש הרעיונות נעשה בלחיצה כפתור ברשת, כל אדם שמעונין לקדם אינטרס כשלהו או להעביר מסר כלשהו, חייב שיהיה לו אתר אינטרנט המשרת את המטרה. המהפכה של בניית אתרים בחינם למעשה הופכת את המצב למעגלי – כאשר לא ברור מה מזין את מה: הצורך להקים אתר אינטרנט, או האפשרות הנוחה לעשות זאת.

איך מחליטים? חינם או בתשלום?

בניית אתרים ללא תשלום בדרך כלל קורצים לכולם אך בעלי עסקים שכבר ניסו פלטפורמות כאלה ואחרות המציעות יצירה וירטואלית חינמית, עד מהרה למדו על בשרם כי אין מתנות חינם ולצד האתר אותו בנו והשקיעו הופיעו להן פרסומות בגודל המסך בערך. אם התדמית חשובה לכם, אל תחסכו עליה כי צעד זה עוד עלול לעלות ביוקר.