אם בתחילת הדרך של האינטרנט האתרים היו אמורים לספק אך ורק מידע, הרי שעם הזמן אנחנו רואים כיצד חברות בניית אתרים וכן עסקים או בעלי מקצוע שמבקשים לבנות לעצמם אתר, מבינים שמידע לבד זה לא מספיק, לא עבור הגולש וגם לא את המטרות שלהם אלא עליהם להפוך את האתר שברשותם לכלי דינאמי שיוצר קשר עם הגולשים ומשתף איתו פעולה. כך הם מנצלים את היכולות של האינטרנט בצורה אופטימאלית. עם הזמן אפשר להניח שהרעיונות של שיתוף וחיבור ללקוח רק יתחזקו.

כשהאינטרנט החל את דרכו באופן ציבורי נרחב בשנת 1994, אתרי האינטרנט היו מה שאנחנו מכנים כיום "פורמטיביים". הם היו מעוצבים בצורה מאוד לא יפה ולא נוחה לגולש, מאחר והאינטרנט היה איטי אז לקח להם זמן עד שהם נטענו, היה קשה לעלות בהם סרטונים או קבצי מדיה גדולים, וכן הם כמעט ולא יצרו קשר עם הגולש. עם הזמן זה כידוע השתנה, וכיום מרבית האתרים מכירים בכך שהם חייבים ליצור אינטראקציה מסוימת עם הגולש, זה יכול לבוא לידי ביטוי באפשרות לכתוב תגובות (אתרי חדשות, צרכנות, בלוגים), צ'אט וירטואלי, שיתופים בפייסבוק, ועוד. על כך נוספו אפשרויות של התחברות לאתר ורישום לדיוור ישיר ממנו.

מדוע אינטראקציה עם הגולש היא חשובה

ראשית, באמצעות האינטראקציה אנחנו מקבלים מושג מה הגולש רוצה ומה הוא מחפש. במקום להתבסס אך ורק על נתונים של גוגל או נתונים אחרים, כאן אנחנו יכולים לקבל באופן ישיר מהגולש את סדרי העדיפויות שלו ואנחנו יכולים לפעול בהתאם.

שנית, כשקיימת אינטראקציה עם הגולש הוא מרגיש שותף ומחויבות מסוימת לפעול באתר שלנו. זה נכון אם יש פורום או מערכת תגובות, הגולש מרגיש שיש לו במה בה הוא יכול לדבר ויש מי שמקשיב לו.

שלוש, כאשר גולשים רואים שיש באתר מסוים אינטראקציה גדולה עם הגולשים, הם גם מתחברים וכך האינטראקציה הזאת רק גדלה. מה שמוביל כמובן לגידול בחשיפה של האתר והוא הופך פופולארי יותר.

האינטראקציה עם הגולש חשובה לשיווק של האתר בגוגל, אשר מזהה אתרים בעלי אוריינטציה חברתית וכן לשיווק ולחשיפה של האתר בכלל. הרבה פעמים אינטראקציה עם גולשים יוצאת מהתחום של האתר ועוברת למרחב הפיזי בדמות מפגשים או אירועים משותפים אחרים.

לכן כל מי שמתעסק בתחום של בניית אתרים שם דגש נרחב כיום על הרעיון של אינטראקציה עם הגולש, מתוך הבנה שאתר אינטרנט לא יכול לפעול מעל הגולש או מאחורי חומות אלא הוא חייב ליטול תפקיד פעיל בחייו של הגולש בצורה כזו או אחרת.