השנים האחרונות פתחו בפנינו מגוון רחב של סיומות אינטרנט חדשות, אשר מאפשרות למקימי אתרים חדשים (ואף לבעלי אתרים ותיקים, אשר רוצים למתג את עצמם מחדש) להתהדר בסיומת דומיין אטרקטיבית, אשר תהלום את צרכיהם. ה-Co.il וה-.Com הוותיקים והרווים הולכים ונדחקים הצידה, כאשר את מקומם תופסות הסיומות הצעירות והאטרקטיביות, ה-.XYZ, ה-.CO והסיומות הנישתיות המבדלות. כל אחת מהסיומות האלה נהדרת בפני עצמה, אבל איך תחליט איזו מהן היא המתאימה ביותר לאתרך? עקוב אחרי הטיפים הבאים:

הסיומות הנישתיות – לכל תחום יש שם שנתן לו בעליו
יותר מ-1,000 סיומות דומיין חדשות, בתחומי עיסוק ועניין שונים, המאפשרים לכל בעל אתר לבדל ולמתג את אתרו בצורה הרצויה לו. רציני כ-.Accountants או שובב כ-.Love, בעל משמעות כ-.Guru או סתמי כ-.Ovh הסיומות הנישתיות המבדלות ובעלות המשמעות מתאימות במיוחד לבעלי אתר אשר שמו כיום איננו רומז על התחום בו הוא עוסק. לדוגמא: כאשר יהפוך www.EzraLevy.co.il ל- www.EzraLevy.Accountants, יהיה ברור לכולם מה תחום עיסוקו (האנונימי כיום) של מר לוי, וכך הוא יוכל להיחרט טוב יותר בזיכרונם של המחפשים את האתר.

.XYZ צעירה ופרועה ועדיין פנויה
נחשבת לבת המבריקה והמוצלחת במשפחת הסיומות החדשות, עם קרוב ל-800,000 אתרים שכבר אימצו אותה עד כה, ונראה שעוד היד נטויה. ה-.XYZ הגמישה מאפשרת לך בחירת סיומת בעלת איפיון בין לאומי לדומיין של אתרך (בדומה ל-.Com), אלא שכאן עדיין תוכל למצוא המון דומיינים פנויים (זהירות! אם לא תמהר להחליט, גם הדומיין "שלך" בסיומת זו עלול להיתפס על ידי זריז ממך).
יתרון נוסף וברור שיש ל- .XYZ הוא שהסיומת היא, לכאורה, צבר אותיות סתמי, אשר איננו רומז על מהות האתר. יתרון זה מועיל במיוחד לבעלי אתרים אשר קונים דומיין לשימוש עתידי (לא עבור עסק הפועל כיום), וכך, הם אינם מוגבלים בתחום העיסוק.

.CO – סיומת שהיא גם קהילה
נחשבת לבת המשפחתית. בנוסף לבין לאומיות שהיא מקרינה וליתרונותיה הדומים לסיומות הנישתיות, ל-.CO יש יתרון בולט נוסף, הקהילה שסביבה. להבדיל מסיומות אחרות, לא מדובר בעוד "סתם" סיומת לכתובת הדומיין, אלא בנקודת השקפה חדשנית לנושא הסיומות ובניית האתרים. הקהילה, המתרכזת באתר Go.CO, היא מעין רשת חברתית קטנה ואיכותית, אשר חבריה מסייעים האחד לשני בבניה ובקידום אתריהם וחולקים ביניהם רעיונות. אם אתה מחפש סיומת קצרה וזכירה, ובמקביל, מחפש גם משהו שהוא קצת "יותר" מסתם סיומת לאתר שלך – .CO תפורה עליך.

לסיכום: הסיומות החדשות כבר כאן, הן מאפשרות לך להעניק לאתר שלך כל צביון שתרצה ולשדר כל רושם שתחליט עליו, כבר מהרגע בו רואה הגולש לראשונה את כתובת האתר. חשיבה קידומית וראיה לטווח הרחוק, תאפשרנה לך לנצל את כל המבחר הגדול של הסיומות, לבחור את מי מהן שעונה בצורה המיטבית על צרכיך (וצרכי האתר שלך) ולמקסם את התועלת שאתה מפיק מהאתר שלך.
המאמר באדיבות דומיין דה נט, רשם הדומיינים המוביל בישראל