החשיבות של הנוכחות של עסקים במרחב הדיגיטלי היא כבר לא נושא שנתון לוויכוח. כל בעל עסק כבר יודע היום כי על מנת להישאר רלוונטי בעידן צריכת המידע הבלתי פוסקת, עליו לדאוג להקמת אתר אינטרנט מוצלח לבית העסק שלו. ישנם סוגים שונים של אתרים, שמתאימים לצרכים שונים של חברות. ישנם עסקים שמעוניינים למכור מוצרים דרך הרשת ואז הם זקוקים להקמת חנות וירטואלית, ישנם עסקים שורצים להציג באתר מגוון פרויקטים וגלריות וזקוקים לאתרים מורכבים וישנם גם לא מעט עסקים שזקוקים פשוט לאתר אינטרנט שישמש עבורם כרטיס ביקור וירטואלי ברשת. אתרים אלה מכונים אתרי תדמית ומבחינת הבניה והתחזוקה שלהם הם נחשבים לפשוטים, כיוון שבדרך כלל אינם מכילים תוכן רב, הם ברובם טקסטואליים ואין בהם צורך בעדכונים בתדירות גבוהה.

למרות היותם אתרים פשוטים באופן יחסי, אין להמעיט בחשיבותם. אתרי תדמית הם הדרך הטובה ביותר להציג ברשת את בית העסק בהתאם לתכנית המיתוג שלו ולהצליח לשדר לקהל הרחב את המסרים השיווקיים הרצויים.

מה צריך להכיל אתר תדמית בסיסי

כל תהליך של בניית אתרים צריך להסתמך קודם כל על מסמך אפיון מסודר, שמהווה את הבסיס לתוצר הסופי. במסמך האפיון חשוב לציין בפני חברת הבניה מהם הצרכים המדויקים של בית העסק, על מנת שתדע להתאים היטב את סוג האתר ואופיו. כל אתר אינטרנט ובעיקר אתר תדמיתי, צריכים להכיל מספר דפים בסיסיים שיציגו בפני הגולשים את בית העסק.

בבסיס של כל אתר תדמית צריכים להופיע העמודים הבאים:

-עמוד הבית- העמוד המרכזי באתר, ממנו מנווטים הגולשים לכל הדפים האחרים. עיצוב עמוד הבית הוא שלב קריטי בתהליך הבניה, שכן זהו מסך הכניסה לאתר. יש להשתמש בו לצורכי מיתוג ושיווק בצורה חכמה ומקיפה. יש לכלול בו בהבלטה את לוגו החברה, את הסלוגן שלה, קישורים לעמודי החברה ברשתות החברתיות השונות, להשתמש בצבעים המאפיינים את המותג וכן לנסח טקסט מתומצת וקולע שיתאר את בית העסק בצורה הטובה ביותר.

-עמוד אודות- זה המקום לפרט אודות בית העסק- ההיסטוריה שלו, כיצד הוא הוקם, תחומי העיסוק המרכזיים שלו, כולל תכניות להתפתחות עתידית, חזון החברה ובעלי התפקידים המרכזיים בו. זוהי למעשה הזדמנות להציג יותר לעומק את העסק בפני הגולשים ולהותיר עליהם רושם מוצלח.השפה השיווקית חשובה מאוד בכתיבת התוכן לעמוד זה.

-עמוד מידע נוסף- עמוד זה הוא בדרך כלל המקום המרכזי לפרסום תכנים באתר. יש לו שימוש כפול- גם לטובת הגולשים וגם לטובת תהליך קידום אתרים שהאתר עובר. זה המקום המתאים לפרסם מאמרים שונים בתחום העיסוק של החברה, מדריכים שימושיים לגולשים וכו'. התוכן חשוב מאוד עבור הגולשים שיוכלו למצוא אותו שימושי ומעניין ובכך לשפר את חווית הגלישה שלהם ולחזק את התרשמותם מבית העסק וכן חשוב לא פחות עבור תהליך קיום האתר במנועי החיפוש, המבוסס על תוכן מוצלח באתר.

-עמוד צור קשר- בעידן של היום, חשוב מאוד לפתוח ערוץ תקשורת ישיר בין הלקוחות ובית העסק. בעמוד צור קשר חשוב להציג בפני הגולשים את כל האפשרויות ליצירת קשר עם הנהלת החברה ושירות הלקוחות, כול טופס יצירת קשר, כתובת מייל, מספרי טלפון חשובים, מספרי פקס ומפת הגעה לכתובת בית העסק.

האפשרות ליצירת קשר במהירות וביעילות מנגישה את העסק ללקוח ומגדילה את הסיכוי ליצירת תקשורת וכך גם לביצוע עסקת מכירה. מומלץ מאוד להוסיף גם בעמוד הבית טופס יצירת קשר מצומצם, שמאפשר פניה מהירה מהעמוד הראשי של האתר.

– תמונות- על אף שדובר באתר תדמיתי, שלא מבוסס על הצגת מוצרים ופרויקטים מורכבים, חשוב מאוד לשלב תמונות שונות ברחבי האתר, שיוסיפו למימד הויזואלי וכן ישקפו את העסק לגולשים מעבר לטקסטים. תמונות של משרדי החברה, של העובדים המרכזיים, לגויים בגדלים שונים ועוד. הצורך בסידור תמונות בגלריות נגזר מכמות התמונות באתר. אם מדובר בכמות גדולה יחסית, חשוב לשמור על הסדר ויכולת הניווט של הגולשים באתר באמצעות גלריות תמונות. אם מדובר בכמות מעטה יחסית, ניתן לפזרה באופן רנדומלי בין עמודי האתר.

לאחר הקמת אתר תדמיתי חשוב לזכור שעצם הקמתו אינה מספיקה לצורך שיווק העסק. על מנת להיחשף לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים יש לזכור שתהליך קידום אתרים הוא חלק בלתי נפרד ממערך שיווקי שימינו. ניתן לבחור לקדם אתר תדמיתי בקידום אורגני, ממומן או משולב, זאת בהתאם לצורכי העסק ותקציבי הקידום העומדים לרשותו.