התשובה הראשונה שעולה לנו בראש לשאלה "למה חשוב העיצוב?" הינה טובת הקוראים ואטרקטיביות לגולשים. נכון, יש בכך לא מעט מן האמת. אבל הלכה למעשה – ישנן עוד כמה סיבות נוספות אשר לשמן העיצוב חשוב יותר. הראשונה שבהן היא – הקידום.

כל מי שידו נוגעת בתחום עיצוב גרפי יודע כי מדובר בתחום לא פשוט. חידושים יומיומיים, תחרותיות אינסופית, גורמים לא מקצועיים, היעדר חוקים ברורים ועוד – כל אלו הופכים את העוסקים בקידום לפייטרים אמיתיים.

הזמן החולף הוכיח את כולנו כי אין די בלינקים איכותיים על מנת לקדם אתר. יתרה מכך, גם התוכן, שעבור רבים הוא המלך, מתגלה כמלך עירום ללא הכסות המשמעותית ביותר שלו: עיצוב האתר. העיצוב הינו גורם אשר הולך ותופס יותר ויותר חשיבות בקידום האתר כך שאם בעבר נחשב העיצוב לשלב משני בסדרי העדיפויות, היום ידוע כבר לכל מקדם כי ללא עיצוב נכון, מושכל ומקצועי של האתר וללא תיאום עם המתכנת – גוגל פשוט ישאיר אותו הרחק מאחור.

הו, הרלוונטיות

רלוונטיות היא בין המושגים המשמעותיים ביותר המשפיעים על גוגל בבואו לדרג את האתר. גוגל משקיעה מיליוני דולרים מדי שנה על מנת לזהות דפוסי התנהגות של גולשים ולזהות את מידת שביעות רצונם מהאתר. בין הגורמים המשפיעים לרעה על שביעות הרצון, על פי גוגל, נמצאים באנרים ופרסומות מרובות ומפריעים לגולש ולפיכך מורידים את הרלוונטיות של האתר. כהוכחה, הורידה גוגל את הדירוג של אתרים אלו באופן משמעותי.

עיצוב האתר הינו בין הגורמים החשובים ביותר לקידומו. אולם לא מדובר בעיצוב הבאנרים או הפרסומות באתר אלא בתכנון, בבנייה ומיפוי איכותי של מבנה האתר וקידודו.

הסטייל המינימליסטי – גם בעיצוב אתרים

מסתבר שלא רק עיצוב בתים ומוצרים מושפע מהגישה המינימליסטית. גם עיצוב אתרים הינו תחום שעיקרו הוא שמירה על גישה קונקרטית ועיצוב מקצועי, אמיתי ומדויק המהווה פונקציה לקידום האתר. מדובר בפרט חשוב ביותר, שכן חשוב להשקיע במעצב בעל ידע וניסיון בתחום אשר יוכל למצות את הטוב ביותר מהאתר.

עיצוב אינטואיטיבי

הלקוח שלכם מתרשם מהאתר ובתוך חמש שניות מרגע הכניסה אליו הוא כבר מחליט אם מדובר באתר ראוי או לא. העיצוב הינו השפה הראשונית אותה הגולש מבין. לא מילים, לא קישורים ולא תמונות. השפה העיצובית של הטקסט. מדובר בשפה כה אינטואיטיבית עד כי רבים מהגולשים כלל אינם מבחינים כי העיצוב הינו בין הגורמים הראשוניים להחלטה באם מדובר באתר ראוי או לא.

אתר נקי ומסודר, סימטרי והרמוני המבוסס על חוקי עיצוב בסיסיים ביותר הינו אתר שימשוך אליו את הקורא וישאיר את הגולש שלכם לניווט מהנה.

מהו עיצוב מקצועי?

עיצוב מקצועי מבוסס על היכרות עם עולם העיצוב וכן עם הקודים השונים לכתיבת אתר. בעיצוב אתר האינטרנט חשוב להשתמש בשמות דפים ידידותיים, לקבוע את הכותרות לדפים וליצור לינקים לדף הבית, לקבוע את הפונטים הנכונים לכל כותרת, הצבעים והסטייל הכללי. כמו כן חשוב לכתוב תיאור לכל דף ולמפות את האתר כך שהניווט יהיה אינטואיטיבי ונוח.