הרבה עסקים קטנים קיימים היום בישראל. אנשים שרוצים להיכנס אל עולם העסקים חוששים לקפוץ אל הים הגדול והסוער של שוק העסקים והם מנסים ללכת ב'קטן'. זה אומר גם מבחינת המיסים אותם יהיה עליהם לשלם,כאשר מדובר בעסק קטן הם עדיין לא יהיו מחויבים במס, דבר שגורם לכך שהם פחות נבהלים ונרתעים מפתיחה של העסק העצמאי. השאיפה בדרך כלל היא להתקדם ולפרוץ הלאה ולהגיע לבסוף לעסק מרשים, גדול ופורח.

גם עסק קטן זקוק למיתוג נכון על מנת להצליח. מיתוג עסק קטן זהו תחום דומה מאוד למיתוג של העסק הגדול. ללא מיתוג נכון, קשה מאוד להגיע להצלחה בתחום כלשהו כיום, בגלל הריבוי הענק שיש היום בכל התחום העסקי כאשר לכל תחום או נושא יש לנו עשרות ומאות מציעי שירות. המטרה במיתוג של העסק הוא ליצור את המיתוג הייחודי שיגרום לעסק לבלוט על פני כל המתחרים ולגרום לכך שהלקוחות הפוטנציאליים יזהו בעסק משהו ייחודי שלא קיים בשום מקום אחר.

מיתוג עסק קטן – מה זה אומר?

המיתוג הוא לא רק הלוגו או הפרסומת המושכת. מדובר במשהו שהוא הרבה יותר מזה. כאשר אנחנו רוצים למתג עסק עלינו למפות אותו ולגרום לו להיות ייחודי ומושך וכך הוא יהיה עסק רווחי ומשתלם. כי מותג תמיד מצליח למכור יותר וגם להרוויח יותר גם כאשר מדובר בדיוק באותו המוצר בבית עסק אחר שלא טרח ליצור מהעסק שלו מותג נבחר ונוצץ.

איך עושים זאת?

ראשית יש לערוך רשימה המרכיבה את כל מה שהעסק עושה ומול מי הוא עומד. זה כולל –

  • מהותו של העסק.
  • הערך של העסק.
  • התרומה שלו ללקוח.
  • הייחודיות של המוצר.
  • המטרות של המוצר.
  • קהל היעד של המוצר.
  • החסמים והקשיים של הלקוח מול רכישה של המוצר.

הרבה עסקים פועלים היום במצב של 'התנהלות'. כלומר שורדים את ההווה ועובדים קשה כדי למכור. כאשר אנחנו מלמדים את בעל העסק ואף כאשר מדובר בעסק קטן, איך לעבוד נכון, הרי מש'התנהלות' עובר העסק למצב של ניהול, כאשר מוגדרים המטרות, היעדים והדרכים לממש אותם.